וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בקבלת קנאביס ותוספת תקציבית לסל התרופות: המהלכים שמתכנן דרעי במשרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:04

סגן שר הבריאות אמר במהלך טקס חילופי המנכ"לים כי דרעי סיכם עם שר האוצר להגדיל את תקציב סל התרופות ב-100 מיליון שקל, כך שהשנה הסל יעמוד על 650 מיליון שקל. בנוסף, החליט שר הבריאות לתת קנאביס רפואי במרשמים - ולא ברשיונות, כפי שהיה נהוג עד כה

בווידאו: בר סימן טוב חזר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות/מערכצ וואלה!

סגן שר הבריאות משה ארבל אמר היום (חמישי) כי שר הבריאות אריה דרעי צפוי לשנות את שיטת הקבלה של קנאביס רפואי ולהוסיף 100 מיליון שקלים לתקציב סל התרופות, שיעמוד השנה על 650 מיליון שקלים. "השר דרעי סיכם עם שר האוצר שהפעימה הראשונה של הגדלת הסל תתחיל כבר במהלך שנת 2023", אמר ארבל בטקס חילופי מנכ"לי המשרד.

לדברי סגן השר, דרעי קיבל החלטה לפיה יש לעבור למרשמים במקום רישיונות לצורך קבלת קנאביס רפואי. "בשלב הראשון כל ההתוויות הרפואיות שמקורן במחלה מאובחנת ומוגדרת, החל באונקולוגיה וכלה באפילפסיה, יעברו בחודשים הקרובים למרשמים", הסביר ארבל. "בהמשך ובהתאם לתוצאות, נרחיב את המעבר למרשמים להתוויות נוספות".

שת"פ בין טבע ישראל לתיקון עולם, קנאביס רפואי. חן גלילי,
מעבדת קנאביס רפואי/חן גלילי

"זהו צעד שישפיע על עשרות אלפי אנשים ומסמל בעיניי את החשיבות של מתן מענה כולל במקום אחד. המערכת שלנו מבוססת על קופות החולים כמנהלות הטיפול, ואם אנחנו מאמינים שהקנאביס הוא אמצעי טיפולי - אנחנו צריכים לשלב אותו במקום בו ניתנת הרפואה". הוסיף סגן השר. "התקנות בעניין יפורסמו בימים הקרובים".

בתוך כך, משה בר סימן טוב נכנס היום לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. בר סימן טוב, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה ובמנהל עסקים עם התמחות במימון ובעל ניסיון עשיר בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר חמש שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, והיה בתפקיד עם התפרצות מגפת הקורונה וסיים ביוני 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully