וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללנים, מל"טים ומסוקים: קליפורניה מחפשת את קייל בן ה-5 שנסחף בשיטפונות

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 12:40

קייל ואמו היו בדרך לבית הספר כשנכנסו לצומת שאמורה היתה להיות סגורה. מכוניתם נסחפה בשיטפונות והשניים הצליחו לצאת ממנה, אך הזרם הפריד ביניהם. האם ניצלה בזמן שקייל נסחף הרחק במורד הערוץ - הוא נעדר מאז יום שני

בווידאו: 17 הרוגים לפחות בשיטפונות בקליפורניה/מערכת וואלה!

לינדזי דואן הסיעה בתחילת השבוע את בנה בן החמש, קייל, לבית הספר היסודי "ליליאן לרסן" בסן מיגל שבמחוז סן לואיס אוביספו בקליפורניה, כפי שנהגה לעשות בכל יום שני.

בדרך לבית הספר, שם לינדזי עובדת כמורה לחינוך מיוחד וקייל לומד בגן הילדים, היא עברה את אותה צומת שנהגה לעבור אינספור פעמים, אמר בעלה בריאן דואן. ביום שני האחרון, לא היו סימנים לכך שדבר מה אינו כשורה, הכביש היה פתוח ולא היו תמרורי אזהרה. לינדזי נכנסה לצומת, וכשהבינה שהדרך מוצפת, היה כבר מאוחר מדי. מכונית שברולט טרוורס שבה נהגה עם בנה החלה להיסחף בזרם השיטפונות לתוך הערוץ.

המכונית פגעה בעץ והחלה להתמלא במים. לינדזי לא הצליחה לפתוח את הדלת האחורית ואמרה לבנה בן החמש לשחרר את חגורת מושב הילדים, לעבור לכסא ליד הנהג ולהשאיר את חפציו מאחור. "קייל היה רגוע וניסה להרגיע את אמו", אמר בריאן בדמעות.

השניים הצליחו לצאת מהמכונית, אך הזרם היה חזק מדי והם נפרדו. לינדזי מצאה את עצמה ליד גדות הערוץ והחלה לצעוק לעזרה. כמה בעלי נכסים באזור הצליחו לחלץ אותה מהמים בעזרת חבל - אך קייל נסחף רחוק יותר. נכון לאמש (חמישי), הוא עדיין נעדר.

קייל בן החמש נסחף בשיטפונות בקליפורניה. פייסבוק, אתר רשמי
קייל בן החמש/אתר רשמי, פייסבוק
מחפשים אחר הילד קייל בן החמש שנסחף בשיטפונות בקליפורניה. San Luis Obispo County Sheriff’s Office), אתר רשמי
מחפשים אחר קייל/אתר רשמי, San Luis Obispo County Sheriff’s Office)
המכונית שנסחפה בשיטפונות בקליפורניה שבה היה קייל בן החמש. San Luis Obispo County Sheriff’s Office), אתר רשמי
המכונית נמצאה הפוכה בבוץ/אתר רשמי, San Luis Obispo County Sheriff’s Office)

המשמר הלאומי של קליפורניה הצטרף לחיפושים אחר קייל. יותר ממאה חברי המשמר הלאומי כבר נשלחו לאזור לסייע לשריף המקומי, דיווח המשמר הלאומי. משרד השריף דיווח כי צוללנים, מל"טים ומסוקים מחפשים אחר קייל. "אשתי מרגישה נורא על כך שהצליחה לשרוד, והוא לא" אמר בעלה בריאן. "היא עשתה את הדבר הנכון כשהוציאה אותו מהמכונית. כבאי האש של סן מיגל אמרו לי שראו את המכונית הפוכה במורד הערוץ".

עוד דווח כי אישה שמכוניתה נלכדה מתחת למים בגובה שלושה מטרים מתה. משרד השריף של מחוז סונומה אמר כי צוללנים מצאו את דפני פונטינו, בת ה-43, בתוך מכוניתה הלילה. היא התקשרה לשירותי החירום ביום שלישי בבוקר לאחר שנתקעה במים הגואים, אך עד שצוות ההצלה הגיע, המכונית שקעה כולה.

שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
מפולות אבנים ובוץ במורד ההרים/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
בולען נפער בכביש/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס

שורה של סערות רציפות פוקדות את קליפורניה בשבועות האחרונים, שהיתה עדה לכמויות עצומות של גשם - והתחזית אינה חיובית. סערות נוספות נמצאות בדרכן. לפחות 40 כבישים מהירים נסגרו ברחבי קליפורניה נכון לאמש, אמר דובר מחלקת התחבורה של המדינה ויל ארנולד ל-CNN.

ב-16 הימים האחרונים, קליפורניה רשמה 50%-70% מכמות הגשם שהיא בדרך כלל רושמת בשנה שלמה, על פי שירות מזג האוויר הלאומי. באזורים מסוימים, בעיקר בהרים ליד סנטה ברברה, ירדה יותר מ-90% מהכמות השנתית.

18 אנשים לפחות מתו מהסערות בשבועיים האחרונים, ופינויים עדיין נמשכים. גורמים רשמיים במחוז מונטריי הורו לתושבים לפנות את הבתים באזור הנמוך של נהר סלינס, והזהירו אותם כי צפויים שיטפונות והאזור עלול להיפך לאי. "היו לנו שש סערות בשבועיים האחרונים", אמרה סגנית מושל קליפורניה אלני קונלאקיס אתמול. "זה מזג אוויר של שנה, ודחסנו אותו לשבועיים".

שלוש סערות נוספות עושות דרכן לקליפורניה וצפויות לפקוד אותה בעשרת הימים הבאים. "זה השקט בין - לא לפני - הסערות", אמר מושל קליפורניה גווין ניוסום.

גשם משמעותי צפוי לרדת במרכז קליפורניה ביום שישי ולהתפשט דרומה בשבת. אף שהסערות הקרבות לא יהיו עוצמתיות כמו הסערות שפקדו את המדינה עד כה, ההשפעה המצטברת שלהן תהיה משמעותית במדינה שהקרקע בה כעת ספוגה לגמרי ואינה מסוגלת לספוג עוד גשם - מה שגורם לשיטפונות ברחובות ובכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully