וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לביידן: אוסף שני של מסמכים חסויים נמצא ברשותו

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 18:23

המאגר הראשון של מסמכים שנמצא היה במשרד פרטי במכון מחקר בוושינגטון הבירה, שבו השתמש ביידן כשכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה. האוסף השני של מסמכים נמצא בביתו בווילמינגטון שבדלאוור

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

עוזרים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מצאו אוסף שני של מסמכי ממשלה במיקום נוסף, כך דיווחה הלילה (חמישי) התקשורת האמריקנית.

המאגר הראשון שנמצא היה במשרד פרטי במכון מחקר בוושינגטון הבירה, שבו השתמש ביידן כשכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה. האוסף השני נמצא בחניית ביתו בווילמינגטון שבדלאוור. מסמך בודד נמצא בחדר סמוך לחניה. שום מסמכים לא נמצאו בבית הנופש של ביידן.

העובדה שבנובמבר נמצאו מסמכים חסויים במכון פן-ביידן הסמוך לבית הלבן נחשפה מוקדם יותר השבוע. עשרת המסמכים שנמצאו כללו לפי הדיווחים מזכרים של המודיעין האמריקני ותדריכים שקשורים לאוקראינה, איראן ובריטניה.

הבית הלבן לא הגיב עדיין על החשיפה החדשה. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר סירבה אתמול לענות לשאלות בנושא במהלך התדריך היומי של התקשורת. "העניין נמצא בבדיקה של משרד המשפטים ואינו מתכוונת להגיב מעבר לכך", היא אמרה. ביידן אמר ביום שלישי כי הוא "מופתע" מהגילוי של המסמכים ו"משתף פעולה" עם משרד המשפטים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחה עם נבחרת הכדורגל. טוויטר, צילום מסך
"מופתע". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/צילום מסך, טוויטר
פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
ה-FBI פשט על אחוזתו של דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

חקירה פלילית נפתחה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שלקח מסמכים חסויים מהבית הלבן כשעזב אותו בסיום כהונתו ואחסן אותם באחוזתו בפלורידה.

המפלגה הרפובליקנית מיהרה למתוח ביקורת. "כעת כשהשלטון אינו שייך רק לדמוקרטים בוושינגטון, הם מגלים שיש דבר כזה כמו ביקורת ואחריות ", אמר ג'יימס קומר, יו"ר החדש של ועדת הפיקוח בבית הנבחרים. הוועדה מתכוננת לחקור את הנשיא ומשפחתו. על פי החוק, כל המסמכים של הבית הלבן, כולל מסמכים חסויים, צריכים להיות מועברים לארכיון הלאומי לאחר שממשל מסיים כהונה.

הבית הלבן אמר כי עורכי הדין של ביידן יצרו קשר עם הארכיון מיד כשמצאו את החומרים החסויים במשרד, והם הועברו לידי הסוכנות ביום שלמחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully