וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כמה חשובה המערכת שבגללה קורקעו המטוסים בארה"ב?

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 16:29

תקלה במערכת שמתריעה טייסים מפני מכשולים לפני ההמראה אילצה את מינהל התעופה האמריקני לקרקע את המטוסים בארצות הברית. יותר מ-4,000 טיסות עוכבו ויותר מ-600 בוטלו. מערכת NOTAM מבוססת על מערכת של התראות לימאים

מינהל התעופה הפדרלי (FAA) של ארצות הברית איפשר היום (רביעי) לחלק מהטיסות לשוב לפעילות נורמלית, לאחר שתקלה במערכת שמתריעה טייסים מפני מכשולים לפני ההמראה אילצה את הרגולטור האזרחי לקרקע את המטוסים בארצות הברית.

יותר מ-4,000 טיסות עוכבו ויותר מ-600 בוטלו בשל התקלה מוקדם בבוקר. טיסות החלו לשוב ולהמריא לאחר שהוסרה הוראת הקרקוע.

מערכת ה-FAA שאמורה להפיץ התראות לטייסים לגבי סכנות לא פעלה בשעה 2 לפנות בוקר שעון החוף המזרחי, לדברי גורמים רשמיים. המינהל הורה לחברות התעופה לעצור את כל ההמראות הפנימיות עד 9 בבוקר, בזמן שהוא בודק אם הטכנאים הצליחו לאתחל בהצלחה את המערכת.

הבית הלבן מסר כי הנשיא ג'ו ביידן עודכן על ידי שר התחבורה פיט בוטג'ג' וכי "אין כל ראיה למתקפת סייבר". בנוסף, ביידן הורה לפתוח בחקירה לגבי הסיבה לתקלה.

ביטולי טיסות, מרילנד ארה"ב, 27 בדצמבר 2022. רויטרס
מטוסים מקורקעים/רויטרס
עוצר טיסות בארה"ב בשל תקלת מחשוב, 23 בנובמבר 2023. fightradar24, צילום מסך
מפה של תנועת המטוסים/צילום מסך, fightradar24

המערכת התקולה, שנקראת Notices to Air Missions, או בקיצור NOTAM , מבוססת על מערכת של התראות לימאים. המטרה שלה היא ליידע טייסים מפני הסיכונים והמכשולים, משלג, אפר וולקני ועד ציפורים סמוך לשדה התעופה. היא גם מספקת מידע על מסלולים סגורים או מגבלות אוויריות זמניות.

ההתראות שנשלחות מה-FAA דרך המערכת הן חלק ממערכת בטיחות גלובלית שמנוהלת באמצעות סוכנות התעופה של האו"ם. הטייסים נדרשים לקרוא את ההתראות, המודפסות על נייר או באייפד, לפני ההמראה. המידע המסופק עשוי להיות באורך 200 דפים גם במקרה של טיסות בינלאומיות ארוכות. ההתראות נכתבות בקוד שעוצב במקור כדי לייעל תקשורת. מינהל התעופה בשנים האחרונות מיישם תהליך מודרניזציה במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully