וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה בני ה-20? לכם יש את היכולת לשנות את המציאות

איתי בן חורין

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 15:30

בסוף שנת 1999, השתחררתי אחרי שלוש שנים מפרכות במגלן. אחרי שנים של ניווטים, מארבים, לבנון והשטחים, חיכיתי לרגע שאוכל להסתער על העולם. התחלתי לעבוד ותכננתי את הטיול לחו"ל, עם ההתלבטות המוכרת שבין אסיה לדרום אמריקה.

ואז ראיתי שקרה דבר לא ייאמן, אהוד ברק שנבחר לראשות הממשלה, עם ההבטחה לגייס את החרדים, החליט, משקולים פוליטיים, לתת להם פטור מוחלט באמצעות חוק טל. עם ההבנה הזו החלטתי שאני לא יכול להמשיך בחיים רגילים.

עם מספר חברים הקמתי את תנועת "התעוררות" שנלחמה בנושא. התייעצתי עם אנשי מקצוע איך לעשות את זה נכון, אבל את המאבק הובלנו, כחיילים משוחררים, אשר אין להם כל מחויבויות מלבד לעתידם. הקמנו אוהלים, עשינו צעדות, חסמנו את הכניסה לכנסת ושבתנו רעב במשך שמונה ימים. במשך שנים זה היה העיסוק המרכזי שלי.

המחאה הצליחה חלקית בלבד, אך לאורך השנים, הצלחנו להביא לכך שסוגיית השוויון בנטל תהיה מרכזית בסדר היום, והראנו שיש משקל נגד לכוח הפוליטי העצום שהיה אז למפלגות החרדיות (היו להן אפילו יותר מנדטים מאשר היום).

אחרי כעשור הייתה המחאה החברתית, שהובלה על ידי הצעירים דפני ליף ואיציק שמולי.

והיום? איפה הם בני ה-20? איפה החיילים והחיילות המשוחררים? איפה המילואימניקים? איפה הסטודנטים? אתם החזקים ביותר! לכם יש את היכולת לשנות באמת את המציאות.

נתניהו הוא ראש ממשלה לגיטימי אשר נבחר ברוב. אבל ההחלטות שהוא מוביל עכשיו, הופכות את ישראל להיות מדינה אחרת. לא זו שאני ואתם גדלנו בה.

מדינה ללא איזון בלי רשויות, עם כוח בלתי מוגבל לפוליטיקאים. מדינה שבה ניתן לפגוע בזכויות ציבורים. מדינה שבה חלק גדול מהקואליציה לא שירתו בצבא, ויש בה מיעוט קיצוני של נשים. ראו מה קרה רק לפני מספר שנים בפולין והונגריה ותבינו שזה בדרך אלינו. ומהר.

אל תחכו רק לעורכי הדין, להייטקיסטים, ולהורים שלכם. תובילו אתם, אנחנו נעזור לכם. צאו לדרך - בצעדה לירושלים, בהקמת אוהל מול הכנסת, בשביתות שבת. אל תעברו על החוק, אל תלכו לסרבנות - אבל תשמשו בכל הכוחות שיש לכם, ויש לכם בכדי להעביר את המסר - ישראל תישאר דמוקרטיה.

אין לכם מה להפסיד, מלבד את העתיד שלכם במדינה הזו.

אל תגידו יום יבוא. הביאו את היום.

איתי בן חורין הוא יועץ אסטרטגי ומנהל משברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully