וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטת ביקרה במרומז את רפורמת לוין: "המשפט הבלתי-תלוי הוא המבצר האחרון"

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 12:26

בפסיקה שהפכה החלטה של שרת הפנים לשעבר שקד בנוגע לפליטים מאוקראינה, ציטטה השופטת מיכל אגמון גונן את דבריו של מנחם בגין על רקע המהפכה המשפטית המתוכננת. "המשפט הבלתי תלוי הוא למעשה המבצר האחרון של חרות האדם בימינו"

בווידאו: מהומה בדיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, מיקרופונים של חברים באופוזיציה הושתקו/ערוץ כנסת

שופטת בבית משפט לעניינים מנהליים מתחה היום (רביעי) ביקורת מרומזת על המהפכה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין, בפסיקה שבה הפכה החלטה של השרה לשעבר איילת שקד. בפתח ההחלטה, שקבעה כי הסמכות לדון בערעורים על סירובי כניסה של אזרחי אוקראינה תהיה של בית המשפט בתל אביב, ציטטה השופטת מיכל אגמון גונן מדבריו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

"אין ספק כי גדולה מסכנת טשטוש התחומים בין הרשות המבצעת לבין הרשות המחוקקת היא הסכנה של ביטול התחומים בין הרשות המבצעת לבין הרשות השופטת", אמרה. "המשפט הבלתי תלוי הוא למעשה המבצר האחרון של חרות האדם בימינו. כל עוד מבצר זה קיים יש תוחלת להדיפת הגל העכור; בנפול המשפט, אין עוד מציל לאדם הנשחק בין אבני הריחיים של השררה".

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, חוק ומשפט- הצגת תהליך העבודה של הוועדה בנוגע לחקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט, כנסת, 11 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"כל עוד מבצר זה קיים יש תוחלת להדיפת הגל העכור". שר המשפטים לוין בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

השופטת הבהירה כי על אף שנראה כי מדובר לכאורה בהחלטה פרוצדורלית הנוגעת לסמכות המקומית של בתי המשפט, בפועל, מדובר בעניין עקרוני הנוגע להפרדת הרשויות ולהתערבות הרשות המבצעת בשיקול הדעת השיפוטי.

ההחלטה נוגעת להוראה שנתנה שרת הפנים לשעבר שקד באפריל שעבר, ולפיה כי כל ההחלטות הנוגעות לסירוב כניסה של אזרחי אוקראינה בנתב"ג יתקבלו על ידי ראש רשות האוכלוסין וההגירה בעצמו, שמקום מושבו בירושלים. השופטת אגמון גונן הדגישה כי בשעתו היו בתוקף מכסות לכניסת אזרחי אוקראינה, ועל כן הייתה חשיבות לכל החלטה בעניין. אולם, מכסות אלו בוטלו בחודש יולי, וכיום כניסתם של אזרחי אוקראינה אינה מוגבלת עוד במכסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully