וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושל ניוסום על הסערה: "אם אינכם מאמינים בשינוי אקלים, בואו לקליפורניה"

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 11:14

מניין ההרוגים מסערות בקליפורניה מתחילת השנה הוא 17, נכון לעכשיו. יותר מ-33 מיליון אנשים נמצאים תחת אזהרת מזג אוויר סוער, בזמן שהגשמים, בעיקר בדרום קליפורניה, צפויים להיות כבדים במיוחד עם רוחות בעוצמה של יותר 60 קמ"ש

בווידאו: 17 הרוגים לפחות בשיטפונות בקליפורניה/מערכת וואלה!

מניין ההרוגים מסערות בקליפורניה מתחילת השנה הוא 17 נכון לעכשיו, אמר אמש (שלישי) מושל המדינה גווין ניוסום. "הסערה האחרונה היתה שונה משום שנמשכה זמן רב", אמר בארי פרקר, מפקד מכבי האש במחוז ונטורה.

הסערה הנוכחית בקליפורניה מלווה גם כן בגשמים כבדים ורוחות עזות, שגורמים להפסקות חשמל ומציפים לשיטפונות חסרת תקדים ברחובות. מפולות בוץ גרמו לסגירת כבישים מהירים וקהילות שלמות נאלצו להתפנות.

יותר מ-33 מיליון אנשים נמצאים תחת אזהרת מזג אוויר סוער, בזמן שהגשמים, במיוחד בדרום קליפורניה, צפויים להיות כבדים במיוחד עם רוחות בעוצמה של יותר 60 קמ"ש, על פי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS).

הרוחות העזות גמור לנזקים ברשת החשמל, ויותר מ-180 אלף משקי בית ועסקים נותרו אמש ללא חשמל, על פי Poweroutage.us. "הסערה הזאת עוצמתית ואינטנסיבית יותר מהקודמת, הקרקע כבר ספוגה לגמרי, מה שגורם לעוד שיטפונות ולעלייה בכמות מבצעי החילוץ", אמר פרקר.

שישה "נהרות אטמוספריים" ( אזור לח וצפוף באטמוספירה שמכיל כמות משמעותית של אדים, ולכן יכול לגרום לבעיות רבות באזורי החוף) כבר פקדו את קליפורניה ב-17 הימים האחרונים והמטירו כ-76 ס"מ גשם בכמה אזורים, אמר זאק טיילור, מטאורולוג ב-NWS. שניים נוספים יחלו היום (רביעי), הוא הוסיף.

שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
כלי רכב תקועים אחרי מפולות/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
כלי רכב תקועים/רויטרס

"אנחנו באמצע בצורת-על שנמשכת שלוש שנים בחוף המערבי של ארצות הברית...וכעת אנחנו מדברים על שיטפונות היסטוריים ונהרות אטמוספריים. שישה כבר עברו אותנו, יש עוד שלושה בדרך", אמר ניוסום לערוץ מזג האוויר. "אם אינכם מאמינים בשינוי אקלים, בואו לקליפורניה. אנחנו חיים את זה", הוא הוסיף.

רוב הנזק מרוכז סביב העיר סנטה ברברה, המרוחקת 160 ק"מ צפונית-מערבית ללוס אנג'לס. באזור רנצ'ו אוסו מעל סנטה ברברה, בוץ ואבנים שנפלו על הכביש בודדו 400 אנשים ו-70 חיות. ליד החוף, כביש 101 US, הכביש המהיר העיקרי שמחבר את צפון ודרום קליפורניה, נסגר לתנועה, ולא ברור מתי ייפתח.

שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
בולענים בכבישים/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
כבישים מוצפים/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
מכוניות שקועות/רויטרס

"בבקשה הישארו בבית ואך תנהגו היום אם זה אפשרי", סיירת הכבישים המהירים המליצה לתושבים. קהילות רבות פונו בשל השיטפונות. שלשום פונו 25 אלף אנשים, כולל מונטסיטו האמידה ליד סנטה ברברה, שבה מתגוררים אופרה וינפרי, אלן דג'נרס והנסיך הארי ומייגן.

דרומה משם בשכונת צ'טסוורת בלוס אנג'לס, שני רכבים נפלו לבולען שנפער תחתן. השיטפונות הציפו גם את תחנת הרכבת במרכז לוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully