וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אורניום שנועד לאיראן נמצא בהיתרו - חקירה נפתחה

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 10:54

החומר הגרעיני הקטלני - שמשמש גם ליצירה של "פצצה מלוכלכת" - הגיע במקור מפקיסטן, נשלח לעומאן והגיע להיתרו מהעיר מוסקט במטוס נוסעים של עומאן אייר ב-29 בדצמבר. על פי הדיווח, המשלוח היה מיועד לחברה בעלת קשרים לאיראן בבריטניה

המשטרה בבריטניה פתחה בחקירה לאחר שחבילה שמכילה אורניום נמצאה בשדה התעופה בהיתרו בחודש שעבר, כך דיווח ה"סאן".

החומר הגרעיני הקטלני - שמשמש גם ליצירה של "פצצה מלוכלכת" - הגיע במקור מפקיסטן, נשלח לעומאן, והגיע להיתרו מהעיר מוסקט במטוס נוסעים של עומאן אייר ב-29 בדצמבר. על פי ה"סאן", המשלוח היה מיועד לחברה בעלת קשרים לאיראן בבריטניה.

מומחים אמרו כי האורניום שנתפס אינו מתאים לשימוש כנשק, אבל אפשר להשתמש בו כדי לייצר נשק תרמו-גרעיני. המשטרה דיווחה כי לא קיים איום על הציבור, וכי המשלוח נמצא בתוך פסולת מתכת . לאחר שגלאים מיוחדים זיהו את החומר הופעלו האזעקות בשדה התעופה. החבילה הועברה לאזור מרוחק על ידי חברת סוויספורט.

יעד המשלוח אינו ברור, ואיש לא נעצר. לדברי המשטרה: "כוחות משמר הגבול יצרו קשר עם שוטרים ממחלקת המלחמה בטרור בהיתרו לאחר שכמות קטנה מאוד של חומר זוהתה בסריקה שגרתית של חבילות שנכנסות לבריטניה".

החדר שאליו הועברה החבילה עם האורניום בהיתרו בבריטניה. GettyImages
החדר שאליו הועבר משלוח האורניום בהיתרו/GettyImages
צנטריפוגות חדשות מוצגות לנשיא איראן חסן רוחאני ביום הגרעין האיראני, 11 אפריל 2021. רויטרס
צנטריפוגות להעשרת אורניום/רויטרס

ריצ'רד סמית מהמחלקה למלחמה בטרור אמר ל-BBC: "אף שהחקירה שלנו נמשכת, לא נראה כי לחבילה יש קשר לאיום ישיר. נמשיך לחקור את המקרה".

אורניום הוא חומר שנמצא בטבע. יש לו שימושים גרעיניים אם הוא מזוקק או מועשר באמצעות צנטריפוגות. אורניום מועשר בדרגות נמוכות יכול לייצר דלק לתחנות כוח גרעיניות מסחריות. אורניום מועשר בדרגה של 20% ויותר משומש בכורים לטובת מחקר. בעבור נשק גרעיני יש צורך באורניום מועשר בדרגה של 90%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully