וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל נפגש עם מובילי המחאה; בן גביר: לקיים דיאלוג עם שני הצדדים

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 11:19

קובי שבתאי קיים פגישה עם תמיר פרדו, משה יעלון ואליעד שרגא לקראת הפגנה נוספת שמתוכננת לשבת. בתגובה לפגישה, השר לביטחון לאומי הורה למפכ"ל "להיפגש עם כל ראשי המחאות, אין מפגינים סוג א' וסוג ב'". המפכ"ל בתגובה: "אין לי בעיה להיפגש עם כל מי שביקש"

משה (בוגי) יעלון ואליעד שרגא בפגישה עם מפכ"ל המשטרה לקראת הפגנת מחאה, מטה המשטרה, סלמה ת"א, 11 בינואר 2023. אבשלום ששוני, מעריב
יעלון ואליעד שרגא בכניסה לפגישה עם המפכ"ל לקראת הפגנת מחאה. מטה המשטרה, היום/מעריב, אבשלום ששוני

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (רביעי) עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ואמר לו כי עליו לקיים דיאלוג עם כל ראשי המחאות ולא רק עם ראשי מחאת השמאל. "אין מפגינים סוג א' וסוג ב'", אמר בן גביר. את הדברים אמר השר למפכ"ל בהמשך לפגישתו של שבתאי עם מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ובהם הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ועו"ד אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון.

המפכ"ל הבהיר לו בתגובה כי "אין לי בעיה להיפגש עם כל מי שביקש להיפגש איתי בכל נושא כך נהגתי וזאת דרכי". בן גביר הודה כי הוא תומך בדיאלוג עם המפגינים, אך כזה צריך להיעשות גם עם מובילי מחאות והפגנות אחרים כמו המחאה על מותו של אהוביה סנדק או מחאות חרדים. "הדיאלוג חייב להיות עם כולם". לדברי גורמים המעורים בפרטים, המפכ"ל קיבל בהבנה את דברי בן גביר.

"אסור לגלוש לשיח של מרי אזרחי"

הפגישה נערכה על רקע ההזהרות של בכירים באופוזיציה מ"מלחמת אחים", כחלק מהמחאה נגד הרפורמות במערכת המשפט. בתגובה לאותן הזהרות, קרא ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) להנמיך את גובה הלהבות. "אני לא מאמין בגלישה לשיח של מרי אזרחי או שיח של הפרת חוק", אמר סער בכנס פעילים. "אלה דברים מאוד מסוכנים והם לא מתאימים לדרך שלנו. אנחנו צריכים להיצמד למה שנאמר מצד אחד לנהל מאבק תקיף, פרלמנטרי וציבורי ומצד שני חכמים ייזהרו בדבריכם כפי שנאמר במסכת אבות".

לקראת הדיון בהצעת חוק "בן גביר" להכפפת המשטרה למדיניות השר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואיתמר בן גביר, אולם ועדת הפנים. 14 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
בן גביר ושבתאי, בחודש שעבר/פלאש 90, ללא

אתמול קרא בן גביר למשטרה שלא להפלות לטובה את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית של שר המפשטים יריב לוין. בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית אמר בן גביר כי על המשטרה לנהוג עם המפגינים בדיוק כפי שנוהג הארגון במפגיני הימין.

הוא גינה את השלטים שהוצבו בהפגנה נגד שר המשפטים יריב לוין, שכללו את דמותו לצד סמל היחידה הנאצית האס אס. "אם כבר מדברים על פורעי חוק, אני אתייחס בעוד משפט אחד למה שראינו בתל אביב, בהפגנה. אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל גם ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה, הסתה נגד השר יריב לוין, חסימת כבישים", אמר.

בן גביר אמר את הדברים על אף שלפני כניסתו לתפקיד, במהלך דיון על הפגנות בוועדה לביטחון הפנים, אמר כי "יש מפירי סדר ויש מפירי סדר. חסימת כביש זה לא נורא. בדמוקרטיה לפעמים חוסמים כביש. אם מישהו יזרוק אבן על שוטר, זה משהו אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully