וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה וסדרה בנטפליקס: הוותיקן חוקר מחדש היעלמות של בת 15

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 16:31

התובעים של הוותיקן יבחנו מחדש את המקרה של עמנואלה אורלנדי, שנעלמה ב-1983 מרחוב במתחם הוותיקן, שם התגוררה עם משפחתה. בשנה שעברה יצאה סדרה תיעודית על המקרה בנטפליקס, שזכתה להצלחה

הוותיקן החליט לפתוח מחדש את החקירה בת 40 השנים לגבי היעלמותה של נערה בת 15 מהמתחם, בעקבות סדרה תיעודית בנטפליקס מ-2022 על המקרה שזכתה להצלחה.

התובעים של הוותיקן יבחנו מחדש את המקרה של עמנואלה אורלנדי, שנעלמה ב-1983 מרחוב רומא במתחם הוותיקן, שם התגוררה עם משפחתה שעבדה בוותיקן. ההחלטה לפתוח את התיק מחדש התקבלה בעקבות לחץ עקבי מצד משפחתה של אורלנדי.

מטאו ברוני, דובר הוותיקן, אמר אתמול (שני) כי התובע הראשי של הוותיקן, אלסנדרו דידי, "אישר שפתח את התיק, גם בשל הבקשות הרבות של המשפחה". ברוני לא התייחס לסדרה התיעודית של נטפליקס, Vatican Girl: The Disappearance of Emanuela Orlandi (2022), ולשאלה אם היוותה גורם בהחלטה.

עמנואלה אורלנדי שנעלמה ב-1983 בוותיקן. אתר רשמי, צילום מסך
עמנואלה אורלנדי/צילום מסך, אתר רשמי

עורך הדין של משפחת אורלנדי, לאורו סגרו, אמר אתמול כי המשפחה שמעה לראשונה על ההחלטה על פתיחת התיק מהדיווחים בחדשות. "אנחנו שמחים ומאמינים כי תהיה חקירה קפדנית ומעמיקה. אם האחריות היא של הוותיקן, הגיע הזמן שהאמת תצא החוצה", הוא אמר.

אורלנדי בת ה-15, שהיתה אחת חמישה ילדים של עובדי ותיקן שמשפחותיהם התגוררו במתחם עצמו, יצאה מביתה ב-22 ביוני 1983 לשיעור מוזיקה שנערך בדירה במרחק כשני קילומטרים מהוותיקן. היא נראתה משוחחת עם גבר במכונית ב.מ.וו. ירוקה, ומאז לא נראתה יותר. החוקרים אז לא הצליחו להגיע למסקנה סופית לגבי מה שאירע לה.

במהלך השנים, ההיעלמות שלה הטרידה רבים באיטליה והובילה ליצירתן של תיאוריות קונספירציה, כולל שחיתות בבנק הוותיקן, ניסיון התנקשות ב-1981 באפיפיור יוחנן פאולוס, ומהמאפיה האיטלקית. בסדרה הועלתה התיאוריה שלפיה, האפיפיור הפולני שהתנגד למשטר הקומוניסטי החילוני ולברית המועצות בשל דיכוי הדתות השונות - ובעיקר הנצרות - בתחומה, תמך כספית בתנועת הסולידריות הפולנית שהתנגדה לשלטון. לשם כך, הוא קיבל כסף מהמאפיה - שדרשה אותו בחזרה, גם באמצעות חטיפת הנערה אורלנדי.

עמנואלה אורלנדי שנעלמה ב-1983 בוותיקן. אתר רשמי, צילום מסך
עמנואלה אורלנדי/צילום מסך, אתר רשמי
טקס בו העלה האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את דוקמו, יוחנן פאולוס השני, לדרגת "מבורך", הוותיקן, 1 במאי 2011. רויטרס
יוחנן פאולוס השני/רויטרס

ב-2012, הקבר של ראש ארגון פשע ברומא נפתח לאחר שהתקבל טיפ כי גופתה של אורלנדי עשויה להיות בו. אך עצמותיה לא נמצאו. ב-2019, לאחר טיפ כי שרידיה אולי קבורים בבית הקברות הטווטני בבזיליקת פטרוס הקדוש, נפתחו שני קברים שם אך לא נמצא דבר.

טענה אחרת שהועלתה בסדרה היתה של חברת ילדות של אורלנדי, שלדבריה הנערה עברה התעללות מינית על ידי "מישהו המקורב לאפיפיור". החקירה תתמקד גם במקרה של מירלה גרגורי שנעלמה ברומא גם כן בגיל 15, שבועות ספורים לפני אורלנדי. הסברה הרווחת היא שיש קשר בין שני מקרי ההיעלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully