וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמונה השנים האחרונות היו החמות ביותר בהיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 13:25

על פי מחקר חדש, 2022 היתה גם השנה החמישית הכי חמה בכדור הארץ מאז החלו הרישומים. עוד נטען במחקר כי אירופה רשמה את הקיץ החם ביותר בשנה שעברה: "2022 היתה שנה של אקלים קיצוני"

בוווידאו: שריפות משתוללות ברחבי אירופה, בריטניה שוברת שיאי חום/צילום: רויטרס

שמונה השנים האחרונות (מ-2014-2022) היו החמות ביותר בהיסטוריה לאור הריכוז הגדל של גזי חממה באטמוספירה שגורמים לעלייה בטמפרטורות הגלובליות, כך על פי מחקר חדש שפורסם היום (שלישי).

מניתוח של שירות שינוי האקלים קופרניקוס של האיחוד האירופי עלה כי 2022 היתה השנה החמישית הכי חמה בכדור הארץ מאז החלו הרישומים. עוד נטען במחקר כי אירופה רשמה את הקיץ החם ביותר בשנה שעברה, ואת השנה החמה ביותר באופן כללי אחרי 2020. 2016 נותרה השנה החמה ביותר אי פעם. העולם כיום חם יותר ב-1.2 מעלות צלזיוס ממה שהיה במחצית השנייה של המאה ה-19.

התחממות הטמפרטורה הגלובלית. אתר רשמי, צילום מסך
התחממות כדור הארץ/צילום מסך, אתר רשמי
בצורת מאיימת על 60% מאירופה. axios, צילום מסך
בצורת באירופה/צילום מסך, axios
הקרח בגרינלנד נמס. GettyImages
הקרח נמס בגרינלנד/GettyImages

המחקר מתאר את 2022 "שנה של אקלים קיצוני" שגרם לגלי חום שוברי שיאים באירופה, מרכז סין, פקיסטן והודו, שיטפונות קטלניים בפקיסטן, שיטפונות נרחבים באוסטרליה ושריפות נרחבות במערב ארצות הברית .

הדו"ח של קופרניקוס גם הדגיש את העלייה בריכוזי גזי החממה הפחמן הדו חמצני והמתאן שלוכדים את החום באטמוספירה ומחממים את הכדור.

בווידאו: נזקי השיטפונות בפקיסטן/צילום: רויטרס
נהר ינגצה מתייבש, סין, אוגוסט 2022. GettyImages
בצורת בסין/GettyImages
מחוז סצ'ואן מתייבש, סין, מרץ 2022. GettyImages
בצורת בסין/GettyImages

הדו"ח החדש יצא ימים ספורים לאחר שהשירות המטאורולוגי הבריטי הודיע כי 2022 היתה השנה החמה ביותר בהיסטוריה של בריטניה, כשהטמפרטורות הממוצעות היו גבוהות ביותר מ-10 מעלות לראשונה.

מטאו-פראנס, השירות המטאורולוגי של צרפת, דיווח ביום שישי כי 2022 היתה השנה החמה ביותר במדינה מאז שהחלו הרישומים ב-1900. שמונה מעשר השנים החמות ביותר נרשמו מאז 2010.

באיטליה דיווח המכון למדעי אקלים ואטמוספירה כי 2022 היתה השנה החמה ביותר במדינה, ואילו השירות המטאורולוגי הלאומי של גרמניה אמר כי 2022 ו-2018 היו השנים החמות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully