וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: עשרות אלפים השתתפו בעצרות למען הדמוקרטיה ברחבי המדינה

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 14:46

בתגובה להסתערות על הקונגרס והארמון הנשיאותי של תומכי הנשיא לשעבר, בסאו פאולו, ההמונים קראו לכליאתו של בולסונארו. משרד החוץ האיטלקי דיווח כי לא קיבל בקשה לאזרחות מבולסונארו, שנמלט לארה"ב בערב ההשבעה של יריבו לולה, שניצח בבחירות באוקטובר

בווידאו: תומכי הנשיא לשעבר בולסונארו פרצו לקונגרס ולארמון הנשיאותי/רויטרס

עשרות אלפי אנשים בברזיל ערכו אמש (שני) עצרות פרו-דמוקרטיות בתגובה להסתערות על הקונגרס של תומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו. בעיר הגדולה בברזיל, סאו פאולו, ההמונים קראו לכליאתו של בולסונארו, בן ה-67, שהפסיד בבחירות באוקטובר אך סרב להודות בתבוסה.

כ-1,500 אנשים נעצרו בגין המהומות ביום ראשון בבירה ברזיליה, שנערכו במחאה שבוע לאחר השבעתו של הנשיא, לולה דה סילבה.

הפגנות פרו דמוקרטיות בברזיל. רויטרס
הפגנות בעד הדמוקרטיה/רויטרס
הפגנות פרו דמוקרטיות בברזיל. רויטרס
הפגנות בעד הדמוקרטיה/רויטרס

אמש (שני), לולה בן ה-77 ביקר בבניין הקונגרס, בארמון הנשיאותי ובבית המשפט העליון, ובחן את הנזק שגרמו המתפרעים שפרצו למבנים, עם מושלי מדינות וגינה אץ "מעשי הטרור". בולסונארו שנמלט לפלורידה בערב השבעתו של לולה, אושפז אתמול בבית חולים בשל כאבי בטן כתוצאה מפצע דקירה ישן. הוא גינה את ההתפרעויות אך אמר שאין לו כל קשר להן.

אתמול, נערכו עצרות רחוב בערים ברחבי ברזיל, כשאלפים הגיעו לעצרת בסאו פאולו. השדרה המרכזית בעיר התמלאה באנשים ששרו ורקדו למען הצדק, ונחסמה כליל. רבים הגיע לבושים באדום, הצבעים של מפלגת העבודה של לולה. אחרים נשאו שלטים וקראו להענשת האחראים. בין הצעקות היו גם קריאות למאסרו של בולסונארו. המשטרה נכחה בעצרות בכוחות גדולים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פירסם אתמול הצהרה משותפת עם נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו המגנה את "המתקפות ב-8 בינואר על הדמוקרטיה של ברזיל ועל העברה מסודרת של השלטון". השלושה אמרו כי הם מצפים לעבוד עם לולה.

הפגנות פרו דמוקרטיות בברזיל. רויטרס
הפגנות בעד הדמוקרטיה/רויטרס
הפגנות פרו דמוקרטיות בברזיל. רויטרס
הפגנות בעד הדמוקרטיה/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי לא היה קשר בין הממשל לבולסונארו ולא התקבלו בקשות מממשלת ברזיל בנוגע לנשיא לשעבר. בולסונארו גם לא ביקש אזרחות איטלקית ולא יקבל כזאת גם אם יבקש, הודיעה איטליה הבוקר. שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני אמר כי "הוא לא ביקש אזרחות, ואיני חושב שהוא יכול לקבל אחת, לפחות ככל שזה תלוי בי".

תחת החוק באיטליה, אדם יכול לטעון לאזרחות אם הוא יכול להוכיח שיש לו שורשים איטלקיים, ללא הגבלה על כמה דורות לפני. עבר פלילי נלקח בחשבון בעת בחינת הבקשה. הסבא רבא של בולסונארו נולד באנגווילארה בצפון מזרח איטליה, מה שהופך את הנשיא לשעבר ואת ילדיו לזכאים לאזרחות.

משרד החוץ האיטלקי אישר כי שניים מבניו של בולסונארו, אדוארדו ופלאביו, ביקשו אזרחות ב-2020. הבקשות שלהם עדיין מעובדות. בולסונארו אמר ל-CNN ברזיל כי תיכנן להישאר בארצות הברית עד סוף ינואר, אך כעת שוקל לשוב לברזיל כדי להיפגש עם רופאיו. הוא שוהה כעת על פי דיווחיפ בקיסימי, ליד דיסני וורלד באורלנדו, בבית נופש של כוכב אמנות לחימה ברזילאי לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully