וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שמח לאיד: מסמכים חסויים מתקופת ביידן כסגן נשיא נמצאו במשרדו

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 2:59

עשרה מסמכים בהם חומרים על אוקראינה, בריטניה ואיראן נמצאו בארון נעול במשרד שהחזיק הנשיא ב-2017-2020 במכון מחקר בוושינגטון. המסמכים הועברו לארכיון הלאומי, אמר עורך דינו של ביידן. טראמפ הגיב: "מתי יפשוט ה-FBI על הבית הלבן או על ביתו של ביידן?"

משרד המשפטים האמריקני בוחן מסמכים חסויים ככל הנראה, שנמצאו במשרדו לשעבר של הנשיא ג'ו ביידן במכון מחקר, כך על פי דיווח של הבית הלבן הלילה (שלישי). עשרה מסמכים נמצאו בארון נעול בפן ביידן סנטר בוושינגטון בנובמבר על ידי הצוות המשפטי של ביידן, אמר עורך דינו. הם הועברו לארכיון הלאומי.

המסמכים מתוארכים בין השנים 2013 ל-2016, לפי המקור, והם כוללים בין היתר תזכירי מודיעין אמריקאי וחומרי תדרוך שכיסו נושאים בהם אוקראינה, איראן ובריטניה. הם נמצאו בכמה קופסאות שהכילו גם ניירות לא מסווגים שנופלים תחת חוק הרשומות הנשיאותיות, מסר המקור.

כמו כן, רובם של המסמכים בקופסאות, הכילו מסמכים אישיים של משפחת ביידן, בהם חומרים על סידורי ההלוויה של באו ביידן ומכתבי תנחומים, לפי מקור של סוכנות הידיעות CNN. המסמכים, התגלו כבר בשני בנובמבר, שישה ימים בלבד לפני בחירות אמצע הקדנציה, אך הנושא התפרסם רק ביום שני בשל דיווחים בחדשות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
ג'ו ביידן/רויטרס

חקירה נפתחה בנוגע למסמכים חסויים שלקח קודמו של ביידן בתפקיד, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה עם סיום הכהונה.

על פי דיווח של CBS ניוז, ה-FBI מעורב בבדיקה של המסמכים שנמצאו במכון המחקר, והתובע הכללי מריק גרלנד התבקש לבחון אותם. מקור המקורב לעניין אמר ל-CBS ניוז כי המסמכים לא מכילים סודות גרעין והיו מאוחסנים בתיקייה בתוך קופסא עם מסמכים לא חסויים אחרים.

ריצ'רד סובר, עורך דין מיוחד של הנשיא ביידן, אמר בהצהרה ל-CBS כי המסמכים התגלו לפני בחירות אמצע הכהונה שנערכו בנובמבר על ידי עורכי דינו של הנשיא בזמן שפינו את המשרד. ביידן החזיק משרד במכון המחקר, המרוחק כ-1.5 קילומטרים מהבית הלבן ב-2017-2020.

לדברי סובר, "מאז גילוי המסמכים, עורכי הדין הפרטיים של הנשיא משתפים פעולה ען הארכיון הלאומי ומשרד המשפטים על מנת להבטיח שכל המסמכים מתקופת אובמה-ביידן שמורים כראוי בארכיון".

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

טראמפ הגיב לחדשות אתמול באתר הפלטפורמה החברתית שלו, Truth Social: "מתי ה-FBI מתכונן לפשוט על בתיו הרבים של ג'ו ביידן, אולי אפילו על הבית הלבן?"

המסמכים של ביידן התגלו זמן קצר לפני שמשרד המשפטים הודיע כי ימנה עורך דין עצמאי שיקבע אם להאשים את טראמפ בכתב אישום פלילי בגין המסמכים שנמצאו באחוזתו.

חבר הקונגרס ג'יימס קומר, יו"ר הרפובליקני החדש של ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, אמר כי הטיפול במסמכי ביידן מעורר שאלות לגבי הנייטרליות של משרד המשפטים. "החשש הוא שיש שתי מערכות משפט בתוך משרד המשפטים, בנוגע לאופן שבו הם מתייחסים לרפובליקנים לעומת הדמוקרטים, בוודאי באופן שבו מתנהגים לנשיא לשעבר לעומת הנשיא המכהן".

בספטמבר, הנשיא ביידן הופיע ב-CBS ונשאל לגבי המסמכים שלקח טראמפ מהבית הלבן. הוא תהה אז "כיצד מישהו יכול להיות כה חסר אחריות?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully