וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה צפויה לאסור את השימוש בכלים חד-פעמיים

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 12:16

בכל שנה באנגליה משתמשים ב-1.1 מיליארד צלחות חד-פעמיות וב-4.25 מיליארד כלי סכו"ם - רק 10% מכל אלה ממוחזרים לאחר השימוש. מוצרים מפלסטיק שקשורים למשלוחי מזון ושתייה, כולל מכלי פלסטיק וסכו"ם מפלסטיק, מהווים את רוב הפסולת באוקיינוסים בעולם

שאריות אשפה בחוף דקל בכנרת, 23 באפריל, 2022. אושרי וייצמן, אתר רשמי
שאריות אשפה בחוף דקל בכנרת/אתר רשמי, אושרי וייצמן

השימוש במוצרים חד פעמיים, כמו סכו"ם, צלחות ומגשים מפלסטיק, נאסר באנגליה במטרה לצמצם את הזיהום, כך אישרה הממשלה הבריטית.

על פי הנתונים, בכל שנה באנגליה משתמשים ב-1.1 מיליארד צלחות חד-פעמיות וב-4.25 מיליארד כלי סכו"ם, ורק 10% מכל אלה ממוחזרים לאחר השימוש. מוצרים מפלסטיק שקשורים למשלוחי מזון ושתייה, כולל מכלי פלסטיק וסכו"ם מפלסטיק, מהווים את רוב הפסולת באוקיינוסים בעולם, על פי מחקרים.

שרת הסביבה הבריטית, תרזה קופי, צפויה לאסור על שורה של מוצרים מפלסטיק, לאחר התייעצות בסוגייה של המשרד לסביבה, מזון ואזורי הכפר (Defra) שנמשכה מנובמבר 2021 עד פברואר 2022.

"מזלג מפלסטיק מתפרק במהלך מאתיים שנה, אלה שתי מאות של פסולת במדמנות או של זיהום האוקיינוסים שלנו", אמרה קופי. "אני נחושה לקדם פעולה להתמודדות עם הסוגייה הזאת. כבר נקטנו בצעדים משמעותיים בשנים האחרונות - אך כעת אנחנו יודעים שצריך לעשות יותר, ואנחנו מקשיבים שוב לקריאות הציבור. לאיסור החדש תהיה השפעה עצומה בצמצום הזיהום של מיליארדי חלקיקי פלסטיק ותסייע להגן על הסביבה הטבעית בעבור דורות העתיד".

אשפה שהשאירו מטיילים, 28 בינואר 2022. ראובן קסטרו
אשפה שמטיילים השאירו, ינואר 2022/ראובן קסטרו

איסורים דומים מיושמים כבר בסקוטלנד ובוויילס. ממשלת בריטניה אסרה על הימוש בקשים, בוחשנים ומקלות כותנה חד פעמיים באנגליה ב-2020.

על פי ה"דיילי מייל", האיסור יחול על צלחות, קערות ומגשים מפלסטיק, שבהם משתמשים בעבור מזון ושתייה במסעדות, בתי קפה ומשלוחים, אך לא ברשתות הסופר או בחנויות. ממסמך שפורסם בנובמבר 2021, הוסבר כי המוצרים ברשתות הסופר ובחנויות הם חלק מתוכנית פעולה שונה של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully