וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: "עומדים על כך שלא יהיו כלל עבודות בשבת"

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 9:00

אורי מקלב, סגן שר התחבורה, אמר בראיון כי מפלגתו אינה מוכנה לוותר על עיקרון אי העבודה בשבת במסגרת העבודות על הרכבת. "אפשר להשתמש במושג פיקוח נפש לכל דבר", אמר מקלב. לדבריו, הוא ימליץ להביא אנשי מקצוע שידריכו איך לבצע את העבודות

בווידאו: נתניהו: הטענה שהרפורמה היא סוף הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד/רוני כנפו

סגן שרת התחבורה אורי מקלב מיהדות התורה אמר הבוקר כי מפלגתו עומדת על כך "שלא יהיו כלל עבודות בשבת". בראיון לרדיו קול ברמה אמר: "אנחנו לא מוכנים לוותר על כך". סגן השר שהתשתתף אתמול בישיבה במשרד התחבורה עם בכירי רכבת ישראל אמר כי "הנחת העבודה היא שאין עבודות בשבת. אי אפשר להשתמש במושג 'פיקוח נפש' לכל דבר. אולי נפתח גם את קופות החולים בשבת? יש אפשרות לתכנן את הדברים בלי לעבוד בשבת. בעיריית ירושלים בנינו את כל המנהרות והכבישים בלי צורך בחילול שבת".

מקלב אמר כי בגלל העובדה כי לאנשי יהדות התורה אין הבנה בתחום ההנדסה והבנייה הוא ימליץ להביא אנשי מקצוע שידריכו איך לבצע את העבודות ללא חילול שבת. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להתווכח עם אנשי הרכבת, צריך להביא אנשי מקצוע שעבדו בעבר כמהנדסים ברכבת ויוכיחו להם איך אפשר לא לעבוד בשבת".

אורי מקלב, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אורי מקלב, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה אמש את בכירי רכבת ישראל להכין עד סוף השבוע תוכנית לצמצום עבודות בשבת - כך לפי שני גורמים שנכחו בפגישה שהתקיימה במשרד. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתה, וביקש ממנה "לטפל" בדרישתו של יו"ר יהדות התורה השר יצחק גודלקנופף להפסיק את עבודות הרכבת בשבת. נתניהו עדכן על כך בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה מוקדם יותר. לפני הפגישה אמרו בסביבתה של רגב כי "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו והעבודות החשמל ברכבת יסתיימו כמתוכנן". לטענתם, העבודה הספציפית שבוצעה בשבת האחרונה "נגעה לחיי אדם", והייתה בגדר פיקוח נפש שהצריך את קיומה אך לא סיפקו פרטים על כך.

במהלך הפגישה הבהירו בכירי רכבת ישראל כי חלק מהעבודות שנערכות בשבת הן "עבודות בטיחות", כמו זו שנערכה במהלך השבת האחרונה, ורגב ביקשה כי התוכנית תתמקד בצמצום עבודות שסובלות דיחוי. סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה שנכח במפגש זעם ודרש ש"לא יבוצעו כלל עבודות בשבת" אך גורמים שנכחו בפגישה הבהירו לו כי "הדבר לא אפשרי". נוכח כך, הנחת העבודה כי "הסטטוס קוו יישמר" ולא יהיו שינויים משמעותיים. בכירי הרכבת אף הבהירו כי לא היה שינוי בתקופה של השרה מיכאלי לתקופה הנוכחית וקצב העבודות לא השתנה. בתום הפגישה סוכם כי רכבת ישראל תציג לשרה עד לסוף השבוע פתרונות לצמצום העבודות בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully