וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את "ענני סערה": כלי הטיס החדשים של צה"ל ב-2023

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 10:37

בחודשים הקרובים יבצע חיל האוויר "טבילת אש מבצעית" לכלי טיס בלתי מאוישים חדשים. הם צפויים לבצע מגוון של משימות, ישדרגו את יכולות חיל האוויר - ויסייעו באיסוף מודיעין, אך גם יבצעו פעולות נוספות בשטח אויב. כמו כן, בחודשים הקרובים יקלוט צה"ל מסוקי הדרכה חדשים

בווידאו: שדה התעופה בחלב לאחר התקיפה הנטענת של חיל האוויר/טוויטר

בצה"ל חושפים כי בשנת 2023 יבצעו טבילת אש מבצעית לכמה כלי טיס לא מאוישים מסווגים, שעל פרטיהם לא ניתן להרחיב. בין כלי הטיס שישתתפו בפעילות יהיה גם הכטב"מ "ענני סערה". כלי הטיס הלא מאוישים אמורים לבצע מגוון רחב של משימות בשטח האויב, כמו איסוף מודיעין, יושדרגו את יכולות חיל האוויר ואגף המודיעין בצבא. את הפרויקט מובילה חברת רפאל.

כמו כן, בחודשים הקרובים יקלוט חיל האוויר הישראלי את מסוק ההדרכה החדש "עופר" עבור בית הספר לטיסה של החיל בבסיס חצרים כמחליף למסוק ה"סייפן" (בל-206) הוותיק. המסוק הוא מסוג AW119KX מתוצרת חברת "לאונרדו" האיטלקית.

פעילות מערך הכטמ״ם במבצע "עלות השחר". דובר צה"ל
כטב"מ במהלך פעילות/דובר צה"ל

במקביל, חלה התקדמות משמעותית בתהליך קליטת מסוקי ה"סי-הוק", מחליפי ה"עטלף", עבור חיל האוויר בשירות חיל הים. העדכון האחרון שהונח על שולחנו של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר כי בשנת 2025 יחלו רביעיית המסוקים שירות מבצעי.

לדברי גורמי ביטחון, המסוקים שיעברו תהליך של הטמעת מערכות טכנולוגיות תוצרת כחול לבן ("הכחלה"), ישדרגו את טווחי הפעולה, כושר הנשיאה והיכולת לאסוף מודיעין בטווחים גדולים בהרבה ממסוק העטלף שהתרסק בשנה שעברה מול חופי חיפה בטיסת אימון.

בתוך כך, נודע לוואלה! כי התרסקות כלי הטיס הלא מאויש של חיל האוויר שהתרחש בנובמבר האחרון ליד ערד, אירע בשל תקלה באחד השבבים. כוחות צה"ל הצליחו להציל את גוף כלי הטיס, לבצע מחקר מעמיק שהצביע על הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully