וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח במעון לבעלי מוגבלות בחיפה מואשם בהתעללות קשה בחוסה

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 10:40

מכתב האישום עולה כי הנאשם נכנס לחדר הרגעה אליו נשלח חוסה בן 22 הסובל ממוגבלות שכלית, והחל להכות את הקורבן בעוצמה תוך שהוא חוסם את פיו לסירוגין במשך דקות ארוכות. רק ביציאתו מהחדר שם לב למצלמת האבטחה - והעלה את חשד הצוות לאחר שניסה להגיע אל התיעוד ולהשמידו

אח במעון לבעלי מוגבלויות מחיפה מואשם בהתעללות בדייר/מצלמות אבטחה

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אבראהים סייד אחמד בן ה-32 מסח'נין, אח מוסמך במעון "הוד" לבעלי מוגבלויות שבמושבה הגרמנית בחיפה. זאת, בגין התעללות פיזית ונפשית קשה באחד מדיירי המקום, חוסה בן 22 בעל מוגבלות שכלית התפתחותית, וכן בגין שיבוש הליכי משפט.

האירוע עליו מתבסס כתב האישום התרחש לפני כשבועיים. אז, לפי כתב האישום, תקף א' את אחת ממטפלות המקום ובתגובה הוכנס לחדר הרגעה מבודד - למטרת הירגעות, ועל מנת למנוע את פגיעתו בעצמו ובאחרים. אולם, כמה דקות לאחר הכנסתו לחדר, הוכנס לחדר הנאשם, שהתבקש לעקוב אחר מצבו של א' - והחל במסכת התעללות קשה.

מעצר חשודים המשוייכים לארגון פשיעה בעכו. 26 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
נשלח לדאוג לשלומו - והכה אותו במשך דקות ארוכות/דוברות משטרת ישראל

לפי כתב האישום, מיד עם סגירתו אחריו את דלת החדר, דרך הנאשם על חזהו ופניו של א' כמה פעמים, תוך שהוא נשען על קירות החדר ומעצים את עוצמת הדריכה. זאת, בעוד א' שוכב על המזרן ומנסה לגונן על פניו באמצעות ידיו. לאחר מכן, תועד סייד אחמד מסיר את רגלו מפניו למשך כמה שניות, בהן ניסה א' לומר דבר מה. אולם, אז שב האח ודרך על פניו תוך שהוא מועך בין היתר את פיו באופן שלא מאפשר לו לדבר. בהמשך, תועד כשהוא מכה את החוסה במשך דקות ארוכות בכל חלקי גופו - בעוד א' שרוע על המזרן, ומנסה להגן על גופו לשווא.

החשד כנגדו עלה לאחר שעוד באותו היום ניגש הנאשם לאחד מרכזי המעון, בבקשה למחיקת תיעוד מצלמת האבטחה בחדר בו ביצע את המעשים. זאת, לאחר שלפי כתב האישום הבחין במצלמה רק עם יציאתו מהחדר ולאחר שביצע את המעשים. בקשתו העלתה את חשדו של הרכז, ולאחר צפייה בסרטונים, דיווח הצוות על מעשיו למשטרה. האירוע נחקר במחלק משפחה בתחנת חיפה.

מנהלת המעון סיפרה כי הנאשם הודה בפניה במעשים והביע חרטה. אולם, כשנחקר במשטרה הכחיש סייד אחמד את המעשים, על אף תיעודו המובהק במצלמת האבטחה, תוך שהוא טוען כי אינו מזהה באיזה עובד מדובר או את החוסה המוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניידת משטרה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
על אף התיעוד המובהק, הכחיש את מעשיו/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות התובעת עו"ד לילך סרנה, את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון בעניין הבקשה יתקיים בעוד שבוע ובינתיים, תוך שהסניגור עו"ד עומר סנעאללה לומד את תיק החקירה ובהסכמתו, בדיון קצר שנערך היום האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully