וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין מתכוננים לשנת הארנב: תתאפיין בזרימה, רגיעה וחשבון נפש

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:04

ראש השנה הירחי הוא החג החשוב ביותר בתרבויות מזרח ודרום מזרח אסיה, כולל סין, וייטנאם וקוריאה. החגיגות יתחילו ב-22 בינואר, עם סיומה של 2022 שהיתה שנת הנמר - ותחילתה של שנת הארנב

ראש השנה הירחי הוא החג החשוב ביותר בתרבויות מזרח ודרום מזרח אסיה, כולל סין, וייטנאם וקוריאה. החגיגות נמשכות כמה ימים, ויתחילו השנה ב-22 בינואר. זאת התקופה העמוסה ביותר בדרכים משום שמאות מיליונים יוצאים לכבישים, במכוניות או בתחבורה ציבורית, ועושים דרכם הביתה כדי לחגוג עם המשפחה. השנה החדשה מכונה גם "פסטיבל האביב" בסין.

כל שנה בלוח השנה הירחי מיוצגת על ידי חיה. יש 12 חיות בגלגל המזלות: עכברוש, נמר, שור, ארנב, דרקון, נחש, סוס, כבשה, קוף, תרנגול, כלב וחזיר. בנוסף, ל-12 החיות, יש חמישה יסודות של אדמה, מים, אש, עץ ומתכת. כל שנה מקושרת לחיה וליסוד. 2022 היתה שנת הנמר ותסתיים ב-21 בינואר - אז תתחיל שנת הארנב.

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

ראש השנה הסיני מצוין מאז שושלת שאנג במאה ה-14 לפנה"ס תחת הקיסר וו מהאן. "לחג יש שורשים עתיקים בסין בחברה החקלאית. זה היה הרגע לחגוג את הקציר ולסגוד לאלים", על פי יונג צ'ן, אקדמאי מאוניברסיטת קליפורניה.

מ-1949, תחת שלטון המפלגה הקומוניסטית ומנהיג מאו דזה דונג, הממשלה אסרה על החגיגות מסורתיות ואימצה את לוח השנה הגרגוריאני. אך בסוף המאה העשרים, מנהיגים סינים כבר היו מוכנים יותר לקבל את המסורת. ב-1996, סין קבעה חופשה בת שבוע בחג - שנקרא כיום באופן רשמי "פסטיבל האביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גלגל המזלות הסיני. טוויטר, צילום מסך
גלגל המזלות הסיני/צילום מסך, טוויטר

מבחינת החיות המייצגות את השנים, 2022 היתה שנת הנמר המאופיין בחוזקה, חיות, צמיחה, דינמיות. שנה זאת גם נשלטה על ידי היאנג (יין ויאנג מהווים אחד מהעקרונות הבסיסים של הרפואה הסינית המסורתית, והם תיאור של ניגודים משלימים. יין משמעותו הצד החשוך או המוצל של הגבעה ואילו היאנג הוא הצד המואר של הגבעה).

2023 תהיה שונה לגמרי - הארנב נתפש כחיה העדינה והרכה ביותר מבין 12 החיות בגלגל המזלות, על פי אסטרולוגים. השנה החדשה נשלטת על ידי היאנג, שמאופיין בזרימה, רגיעה, דממה והרהורים.

אם 2022 היתה מהירה, קשה ועמוסה, 2023 תספק הזדמנות לרגיעה וחשבון נפש, מנוחה וטיפול בגוף ובנפש. לדברי האסטרולוגית הסינית ג'ופיטר לאי, "הארנב הוא עדין, שקט וכנוע, עם זאת הוא פיקח ונע במהירות". בשפה הסינית יש ביטוי שאומר כי "לארנב יש שלוש מחילות". הכוונה היא שלארנב יש שפע רעיונות והוא גם טוב הסתגלות לאווירה חדשה ויכול לנוע במהירות כדי להגן על עצמו בתקופות של סכנה.

בשל כך, האנרגיה ב-2023 תהיה באופן כללי עדינה ורגועה ואנשים יחפשו "חיים מאוזנים יותר", אמרה לאי לעיתון "ג'פאן טיימס". מנגד, השנה יכולה להיות מלא בנסיעות משום שהארנב "נע במהירות בעת הצורך".

ארנב. GettyImages
שנת הארנב תהיה רגועה יותר/GettyImages

גם עקרון היין תורם לאווירה הרגועה ב-2023, בשל היותו "מקבל, מכיל. בשנת הארנב תהיה מודעים לסדר העדיפויות שלכם ותוכלו לקפץ בקלות מהסחות הדעת ולהישאר ממוקד ביעדים שלכם".

וחשוב מכל, שנת הארנב צפויה להיות שנה של תקווה, משום שהארנב מקושר עם שלום, שגשוג וחיים ארוכים באסיה. בתרבות הסינית, הארנב הוא בר המזל ביותר מבין 12 החיות של גלגל המזלות, ומסמל אנרגיה, אלגנטיות ויופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully