וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניית הפרסה של רגב: השרה תקדם את פרויקט המטרו בגוש דן

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 14:06

לאחר שהצהירה לא תתמוך בקידום הפרויקט עד להשלמת מסילת רכבת כבדה לקריית שמונה ולאילת, הממשלה אישרה את הצעתם השרים רגב וסמוטריץ' לקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, העיכוב כבר נותן את אותותיו, כשהתאריך המסתמן לסיום הפרויקט הוא שנת 2037

בווידאו: הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל, וידאו: אוהד אמיתון / TPS/אוהד אמיתון / TPS

שרת התחבורה מירי רגב ביצעה פניית פרסה לגבי הרכבת התת-קרקעית העתידית באזור המרכז, פרויקט המטרו. לאחר שבתחילת השבוע הכריזה כי לא תתמוך בקידום הפרויקט עד להשלמת מסילת רכבת כבדה לקריית שמונה ולאילת, דנה היום (ראשון) הממשלה בהצעה משותפת של שרת התחבורה ושל שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והדיון בחוק המטרו יובא לקריאה שנייה ושלישית.

חילופי שרות במשרד התחבורה - מירי רגב ומרב מיכאלי, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חזרה בה. רגב/ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת בגוש דן. אפריל 2021/ראובן קסטרו

לפי ההצעה, תוחל רציפות על הצעת חוק המטרו שאושר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה ביוזמת שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, ואושר לקריאה שנייה ושלישית בידי ועדת המיזמים הלאומיים, בראשות חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו). אחרי שממשלת בנט-לפיד איבדה את הרוב בכנסת לאחר פרישת עידית סילמן, סירב אז יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לאפשר לחברי הכנסת של הליכוד לתמוך באישור החוק במליאה, מה שהביא להקפאתו.

כעת, אחרי שניצח בבחירות, החלה ממשלת נתניהו לקדם את הפרויקט. אבל לדחייה של שנה באישור החוק, שתוכנן לעלות לקריאה שנייה ושלישית במושב החורף הקודם, יש כבר מחיר בלוח הזמנים. חיים גליק, מנכ"ל חברת נת"ע שמתכננת את המטרו ואמורה להוביל את בנייתו, אמר בחודש שעבר כי לוח הזמנים הנוכחי לפרויקט עומד על הפעלה חלקית ב-2034 ומלאה רק ב-2037. עד לפני שנה עמד מועד הפתיחה על שנת 2032.

  • עוד באותו נושא:
  • גוש דן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully