וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשרות אלפים ללא חשמל בעקבות הסופה העוצמתית בקליפורניה

עודכן לאחרונה: 6.1.2023 / 22:08

מדובר בסופה השנייה המכה במדינה בתוך שבוע, עליה אמרו החזאים שהיא צפויה להפוך ל"פצצת ציקלון". 2 בני אדם מצאו את מותם בעקבות נזקי הסופה, עצים רבים נעקרו וכבלי חשמל נקרעו, ושיטפונות נצפו באזורים נרחבים בצפון המדינה. החזאים הזהירו את התושבים לא לנסוע בכבישים

בווידאו: שיטפון בסנטה קרוז בעקבות הסערה בקליפורניה, ארה"ב/רויטרס

גשמים ורוחות עוצמתיים הותירו היום (שישי) עשרות אלפי בתים ובתי עסק ללא חשמל בצפון קליפורניה, זאת על אף שהאזור התכונן לקראת הסופה הקשה, שצפויה להימשך עד סוף השבוע. שני בני אדם נהרגו בעקבות נזקי מזג האוויר הקשה.

מערכת הגשמים הנוכחית צפויה להוריד 15 ס"מ של משקעים באזור, מה שעלול לגרום לשיטפונות ומפולות בוץ במקומות בה האדמה כבר רוויה במים - כך מסר שירות מזג האוויר הלאומי, NWS. עוד בטרם החלה הסופה קראו החזאים להימנע מנסיעה בכבישים, זאת בשעה שבחלק נכבד מקליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, קיבלו התרעת שיטפונות. בנוסף צפוי לרדת מטר עד שלושה מטרים של שלג במהלך סוף השבוע ברכס ההרים במדינה.

נכון להבוקר, כ-60 אלף בתים ועסקים נותרו ללא חשמל. הרוחות העזות עקרו עצים רבים מהאדמה, קרעו כבלי חשמל וחסמו כבישים ברחבי האזור.

נזקי הסערה בסנטה קרוז, קליפורניה, ארה"ב, 5 בינואר 2023. רויטרס
גשר שניזוק בסערה בסנטה קרוז, קליפורניה/רויטרס
שיטפון בסנטה קרוז בעקבות הסערה בקליפורניה, 5 בינואר 2023. רויטרס
שיטפון בסנטה קרוז בעקבות הסופה/רויטרס

מדובר בסופה השנייה שפוקדת את המדינה בתוך שבוע, בעקבותיה הכריז מושל קליפורניה על מצב חירום. כבר באמצע השבוע הוצאו צווי פינוי לחלקים בצפון המדינה לקראת הגעתה של הסערה לחופיה, ובתי ספר נסגרו באזור. בין היתר, הוצא צו פינוי למחוז סנטה קרוז, מדרום לסן פרנסיסקו, שם אכן הגשמים הביאו לשיטפון אתמול. "במלים פשוטות, זאת תהיה אחת המערכות החזקות ביותר שבהן נתקלנו מזה זמן רב", נמסר מ-NWS.

החזאים צפו כי הסערה תהפוך ל"פצצת ציקלון" ותגבה קורבנות. פצצת ציקלון היא סערה שמתחזקת במהירות יוצאת דופן, והיא שכיחה יותר לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית וקנדה.

סערה בסנטה קרוז, קליפורניה, ארה"ב 5 בינואר 2023. רויטרס
סנטה קרוז בקליפורניה/רויטרס
ים סוער במהלך הסופה בקליפורניה, ארה"ב 5 בינואר 2023. רויטרס
ים סוער לקראת הסופה בקליפורניה, אתמול/רויטרס

לפני שנה, קליפורניה היתה עדה לאחת השנים היבשות בהיסטוריה. בשבת, סן פרנסיסקו רמשה את היום השני הגשום ביותר מזה 170 שנים. ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, אמרה כי העיר "מתכוננת למלחמה" והורתה להציב שקי חול ברחבי העיר. נהרות לאורך החוף צפויים לעלות על גדותיהם על רקע הערכות כי יירדו 15 ס"מ של גשם בשילוב רוחות בעוצמה של 128 קמ"ש.

עץ שנפל במהלך סערה במרכז העיר סקרמנטו, קליפורניה, ארה"ב 4 בינואר,2023. רויטרס
עץ שנפל במהלך סערה במרכז העיר סקרמנטו/רויטרס

באופן כללי, יותר מ-105 מיליון אנשים ברחבי ארצות הברית נמצאים בסכנה של מזג אוויר קיצוני, על פי NWS. במזרח ארצות הברית, 30 מיליון אנשים מתמודדים עם סערות גדולות וטורנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully