וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט דן בסנקציות נגד הרשות בתגובה להעברת שאלת הכיבוש הישראלי לבית הדין בהאג

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 20:45

מדובר בפעם הראשונה בה מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני מאז השבעת הממשלה החדשה, ובמהלכו הציג מתאם הפעולות בשטחים שורה של צעדים נגד הרשות הפלסטינית. הדיון מגיע בעקבות אישור הצעת הפלסטינים באו"ם, לפיה ייבחן בית הדין הבינלאומי אם הנוכחות הישראלית בשטחים הינה חוקית

רה"מ נתניהו על החלטת האו"ם: "החלטה מעוותת ובזויה, לא תחייב את ממשלת ישראל"/מערכת וואלה

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (חמישי) לראשונה מאז השבעת הממשלה החדשה. בדיון דנו חבריו בצעדי תגובה למהלך של הפלסטינים באו"ם, שהצליחו להשיג רוב להצעתם, לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ייבחן האם נוכחות ישראלית בשטחים הינה חוקית. מתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן הציג לקבינט שורה של סנקציות אפשריות נגד הרשות הפלסטינית.

הפרטים על הדיון נחשפו לאחר שלשכת ראש הממשלה הפיצה בטעות לכתבים תמונות מהדיון שלא טושטשו כראוי. באחת התמונות נראתה המצגת של מתאם הפעולות בשטחים, שהתייחסה לסנקציות אפשריות נגד הרשות הפלסטינית על רקע הפניה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

הקבינט המדיני-ביטחוני, 5 בינואר 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
דנו בסנקציות נגד הרשות. הדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הצעת הפלסטינים אושרה בסוף שבוע שעבר על ידי הוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה. ההצעה עברה ברוב של 87 מדינות שהצביעו בעד, לעומת 24 שהתנגדו. 53 מדינות נמנעו.

הישג זה של הפלסטינים צפוי לפתוח תהליך משפטי שעשוי להימשך כשנה, במהלכו יבחנו השופטים האם הנוכחות הישראלית בגדה המערבית ובמזרח ירושלים חוקית, ואלה ימליצו על צעדים שהאו"ם ומדינות העולם צריכות לנקוט נגד ישראל בשל כך. בישראל חוששים שחוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק תביא להתגברות של יוזמות החרם נגדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האומות המאוחדות במהלך השנים, גם ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו, ואינו כובש בבירתנו הנצחית ירושלים, ושום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully