וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל הבא: תא"ל דניאל הגרי, לשעבר מפקד שייטת 13

5.1.2023 / 17:49

הגרי, יליד 76', שיחליף את תא"ל רן כוכב בחודשים הקרובים, התגייס לקומנדו הימי ב-1995 ושימש בשורה של תפקידים בחיל הים ובתפקידי מטה, כגון עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. כיום הוא משמש כראש מספן ים. הגרי הוא בעל תואר שני בדיפלומטיה וביטחון, נשוי ואב ל-4

בווידאו: דובר צה"ל, רן כוכב/מתוך חשבון הטוויטר של דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) שהרמטכ"ל המיועד האלוף הרצי לוי, בתיאום עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, החליט על מינויו של תא"ל דניאל הגרי לתפקיד דובר צה"ל. מינויו של הגרי אושר על ידי שר הביטחון יואב גלנט. הגרי יחליף את דובר צה"ל המכהן, תא"ל רן כוכב. לא נמסר מועד מדויק לחילופי התפקידים, ונאמר שהוא יתבצע "בחודשים הקרובים".

הגרי, יליד 1976, הוא איש חיל הים, והתגייס לקומנדו הימי בשנת 1995. בשנת 2011 הוא התמנה לסגן מפקד השייטת. ב-2012 הוא שימש כראש לשכת הרמטכ"ל. תפקידו הבא היה רמ"ח המבצעים בזרוע הים.

בשנת 2016 התמנה הגרי לעוזרו של הרמטכ"ל בתקופת כהונתו של גדי איזנקוט. בשנת 2019 הוא מונה למפקד שייטת 13 וכעבור שנתיים נכנס לתפקידו הנוכחי, ראש מספן ים. הגרי הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. הוא נשוי ואב לארבעה.

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל המיועד. דובר צה"ל, אתר רשמי
דובר צה"ל המיועד תא"ל דניאל הגרי/אתר רשמי, דובר צה"ל

הרמטכ"ל המיועד האלוף הרצי הלוי בחר בתא"ל דני הגרי המשמש כראש מספן ים בחיל הים לדובר צה"ל הבא כבר לפני כשבוע וחצי. בתום התייעצויות עם בכירים במטה הכללי של צה"ל ביניהם מפקד חיל הים האלוף דוד סלמה וראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, הוחלט להמתין עם ההכרזה על מינויו עד לאישור שר הביטחון הנכנס יואב גלנט.

החלטה זו גוררת אחריה סדרת שיבוצים נוספים בצמרת חיל הים. בשלב זה מועמד להחליף את תא"ל הגרי כראש מספן ים הוא מפקד בסיס חיפה בחיל תא"ל טל פוליטיס. עוד מסתמן לתפקיד המזכיר הצבאי בלשכת שר הביטחון גלנט, מוביל ראש מטה פיקוד צפון תא"ל גיא מרקיזנו.

בתוך כך, החלטת הרמטכ"ל המיועד למנות דובר צה"ל חדש מתרחשת כשברקע ביקורת פוליטית חריפה של גורמים בכירים ימין ובכירים בהתיישבות באזור יו"ש על התנהלות חטיבת דובר צה"ל, התנהלות החיילים בחטיבה והעומד בראשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully