וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקני מושבת עד שהרפובליקנים יסיימו את המלחמה הפנימית

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 14:32

באופן היסטורי, קווין מקארתי לא הצליח להשיג את הרוב הנדרש בשלוש ההצבעות הכושלות אתמול, בנוסף לשלוש ההצבעות כושלות ביום שלישי. הכישלון לבחור מנהיג רוב בבית הנבחרים משבש גם את השבעת המחוקקים החדשים: "התנהלות מביכה", אמר הנשיא ביידן

הרפובליקנים בבית הנבחרים בארצות הברית ינסו שוב היום (חמישי) לבחור מנהיג, לאחר שש הצבעות כושלות מאז יום שלישי, שיותר מכל מבליטות את הפילוג הפנימי במפלגה ומעלות ספקות לגבי יכולתה למשול.

הרפובליקני הבכיר בבית הנבחרים, קווין מקארתי מקליפורניה, לא הצליח להשיג את רוב הקולות הדרוש - 218 - כדי לקבל את התפקיד של דובר בית הנבחרים, לאחר שקבוצה של חברי מפלגתו סרבו לתמוך בו בטענה כי אינו שמרני וקיצוני דיו. גם תמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במקארתי וקריאת הנשיא לשעבר להצביע למקארתי, לא סייעה. הנשיא ג'ו ביידן אמר כי ההתנהלות של הרפובליקנים "מביכה".

מתנגדיו של מקארתי טוענים כי הוא "עושה עסקות" ואין לו את הקשיחות הנדרשת כדי להילחם בדמוקרטים ובנשיא ביידן בסוגיית הוצאות הממשלה. "האם הוא יילחם בעבורנו? האם הוא מוכן להשבית את הממשלה?", תהה ראלף נורמן, אחד מ-19 הרפובליקאים שהצביעו נגד מקארתי. "ההיסטוריה שלו לא מראה שהוא יעשה זאת".

העיכוב בבחירת המנהיג - תהליך שבדרך כלל כולל הצבעה אחת - מונע את ההשבעה של המחוקקים החדשים שנבחרו בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, ואת המשך הפעילות בקונגרס, כולל חקירה של ממשל ביידן שהרפובליקנים הציבו בראש סדר העדיפויות.

קווין מקארתי, רפובליקני. GettyImages
לא מוותר. קווין מקארתי/GettyImages
בית הנבחרים. רויטרס
מושב מנהיג הרוב/רויטרס

המאבק על הנהגת המפלגה מהווה התחלה עגומה למושב ההחדש, שבו הרפובליקנים הם הרוב,222-212. הפעם האחרונה שבית הנבחרים לא הצליח לבחור יו"ר בהצבעה ראשונה היתה ב-1923, אז נדרשו תשע הצבעות כדי לבחור מנהיג. בית הנבחרים יתכנס שוב היום בשעה 19:00 שעון ישראל.

מקארתי אמר כי לא יפרוש, אך לא ברור כיצד הוא יכול לנצח אם מתנגדיו ימשיכו להצביע נגדו, או אם המפלגה תחפש חלופה אחרת למלכוד שבו היא נתונה כעת. האפשרויות כוללות בחירה בסטיב סקליס או ג'ים ג'ורדן, שאמרו כי הם תומכים במקארתי.

בית הנבחרים האמריקני. רויטרס
אולם בית הנבחרים/רויטרס
אולם בית הנבחרים. רויטרס
כסא ריק/רויטרס

אפשרות אחרת היא בקשת עזרה מהדמוקרטים. חבר הקונגרס הדמוקרטי רוק האנה אמר לרויטרס כי הוא ואחרים יתמכן ברפובליקני מתון שיסכים לחלוק בכוח עם הדמוקרטים כדי לא להגיע למצב של השבתת הממשלה. אך מנהיג הדמוקרטית בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, אמר לכתבים כי הרפובליקנים לא יצרו קשר בנושא.

תומכי מקארתי אמרו כי ימשיכו לתמוך בו. "יש 20 אנשים שדורשים ש-201 חברים ייכנעו להם ללא תנאים. איני מתכוון להיכנע", אמר הרפובליקני טרנט קלי במסיבת עיתונאים אתמול. שלוש ההצבעות הכושלות אתמול, בנוסף לשלוש ההצבעות הכושלות ביום שלישי, גררו גם תגובה מצד טראמפ, שקרא לרפובליקנים להתאחד מאחורי מקארתי. כמה רפובליקנים אמרו כי הקפאון יימשך לתוך סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully