וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סן פרנסיסקו מתכוננת למלחמה": סערה עוצמתית מאיימת על קליפורניה

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 13:18

"במלים פשוטות, זאת תהיה אחת המערכות החזקות ביותר שבהן נתקלנו מזה זמן רב", נמסר משירות מזג האוויר הלאומי. "ההשפעות צפויות לכלול שיטפונות, כבישים שיוצפו, מפולות בוץ בגבעות, עצים נופלים, הפסקות חשמל נרחבות, שיבוש מיידי למסחר - והגרוע מכל, אובדן חיי אדם"

צווי פינוי הוצאו אתמול (שלישי) לחלקים בצפון קליפורניה לקראת הגעתה של סערה משמעותית לחוף. אזורים שבהם היו שריפות בעבר הם האזורים הראשונים שנקראו להתפנות בשל החשש מפני הצפות ומפולות בוץ. מושל קליפורניה הכריז על מצב חירום בשל הסערה - השנייה שפוקדת את המדינה בשבוע. על פי החזאים, הסערה תיהפך ל"פצצת ציקלון" וצפויה לגבות קורבנות.

שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) פירסם התראת שיטפונות ואזהרת רוחות עזות לכל אזור המפרץ בצפון קליפורניה, והוסיף כי יש לצפות להפסקות חשמל בשל נפילת עצים. אזהרה פורסמה גם לגבי האפשרות שסכר נורת פורק יעלה על גדותיו. השירות המליץ למי שמתגורר מתחת לסכר "לעבור למקומות גבוהים יותר באופן מיידי".

"במלים פשוטות, זאת תהיה אחת המערכות החזקות ביותר שבהן נתקלנו מזה זמן רב", נמסר מ- NWS. "ההשפעות צפויות לכלול שיטפונות, כבישים שיוצפו, מפולות בוץ בגבעות, עצים נופלים, הפסקות חשמל נרחבות, שיבוש מיידי למסחר, והגרוע מכל, אובדן חיי אדם. זאת סערה ברוטלית. ויש לקחת אותה ברצינות".

סערה בקליפורניה. GettyImages
גשם כבד ורוחות עזות/GettyImages
סערה בקליפורניה. GettyImages
אזהרות מפני הסערה/GettyImages

פצצת ציקלון היא סערה שמתחזקת במהירות יוצאת דופן. היא שכיחה יותר לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית וקנדה. צו פינוי הוצא גם למחוז סנטה קרוז, מדרום לסן פרנסיסקו. במחוז סנטה ברברה, דרומה יותר, התושבים קיבלו הוראה לעזוב את האזור - כולל קהילת מונטסיטו שבה מתגוררים הארי ומייגן ואופרה וינפרי. בתי הספר נסגרו בצפון קליפורניה.

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, אמר כי הכריז על מצב חירום כדי "לאפשר למדינה להגיב במהירות בזמן שהסערה מתפתחת".

מצפים לסערה בסן פרנסיסקו. GettyImages
מפזרים שקי חול בסן פרנסיסקו למניעת שיטפונות/GettyImages

לפני שנה, קליפורניה היתה עדה לאחת השנים היבשות בהיסטוריה. בשבת, סן פרנסיסקו רמשה את היום השני הגשום ביותר מזה 170 שנים. ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, אמרה כי העיר "מתכוננת למלחמה" והורתה להציב שקי חול ברחבי העיר. נהרות לאורך החוף צפויים לעלות על גדותיהם על רקע הערכות כי יירדו 15 ס"מ של גשם בשילוב רוחות בעוצמה של 128 קמ"ש.

באופן כללי, יותר מ-105 מיליון אנשים ברחבי ארצות הברית נמצאים בסכנה של מזג אוויר קיצוני, על פי NWS. במזרח ארצות הברית, 30 מיליון אנשים מתמודדים עם סערות גדולות וטורנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully