וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא: לוויית האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16 בעיצומה

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 11:57

זאת הפעם הראשונה בתקופה המודרנית שבה אפיפיור מנהל לוויה של קודמו בתפקיד. ארון הקבורה של האפיפיור לשעבר יעבור מכיכר פטרוס הקדוש לחדר הקבורה, הקריפטה, בוותיקן. ללוויה הגיעו מכובדים מרחבי העולם, כולל המלכה סופיה מספרד ומלך בלגיה

בווידאו: מתכוננים ללוויית האפיפיור בנדיקטוס ה-16/מערכת וואלה!

הלוויה של האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16, שהלך לעולמו בשבת בגיל 95, החלה היום (חמישי) בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן. האפיפיור פרנציסקוס מנהל את הטקס.

לאור רצונו של בנדיקטוס ה-16,הלוויה תהיה "פשוטה", על פי דובר הוותיקן מטאו ברוני. זאת הפעם הראשונה בתקופה המודרנית שבה אפיפיור מנהל לוויה של קודמו בתפקיד. ארון הקבורה של האפיפיור יעבור לאחר מכן מכיכר פטרוס הקדוש לחדר הקבורה, הקריפטה, בוותיקן. ארון הקבורה שעשוי מעץ ברוש יונח בתוך ארון מאבץ אטום ונעול. ארון זה יושם בסופו של דבר בתוך ארון עץ נוסף, שיהיה זה שייקבר.

רויטרס

מכובדים מרחבי העולם הגיעו ללוויה, כולל המלכה סופיה מספרד, מלך בלגיה פיליפ ואשתו המלכה מתילד, וקנצלר גרמניה אולף שולץ. שגריר ארצות הברית לוותיקן, ג'ו דונלי, יהיה הנציג האמריקני. משלחות מגרמניה ואירלנד הגיעו גם כן ללוויה כמו גם פוליטיקאים בכירים מאיטליה, כולל ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני, ופוליטיקאים מהונגריה. משפחות מלוכה קתוליות אחרות באירופה כולל מלוקסמבורג, ליכטנשטיין ומונקו צפויות לשלוח נציגים.

כ-200 אלף מאמינים חלפו על פני ארונו של האפיפיור לשעבר מאז יום שני כשהוצג בבזיליקה פטרוס הקדוש. ביום רביעי נערך טקס דתי אינטימי שבו פריטים שונים כמו מטבעות ומדליות שהוטבעו במהלך כהונתו הונחו בארון לקראת הלוויה. האפיפיור פרנציסקוס ספד לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully