וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני שוחח עם גלנט: "להימנע ממדיניות שעלולה לערער את הביטחון בשטחים"

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 7:51

גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לראשונה מאז נכנס לתפקיד. גלנט הדגיש בשיחה את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי נגד איראן, ואמר כי ישראל תעשה הכול כדי למנוע ממנה נשק גרעיני. בנוסף, סקר את תמונת המצב הנוכחית בגזרות השונות שבהן פועלת ישראל

בווידאו: דובר בממשלת איראן מביע תקווה שממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין/צילום: רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב (רביעי) עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, והדגיש את מחויבותה של ישראל לעשות הכול כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. בנוסף, שר הביטחון ציין כי יש לרתום את הקהילה הבינלאומית לשיתוף פעולה בנושא.

בשיחה בין השניים גלנט הביע את מחויבותו כלפי העמקת שיתופי הפעולה הצבאיים, הביטחוניים והטכנולוגיים בין מערכות הביטחון בשתי המדינות, וסקר את תמונת המצב הנוכחית בגזרות השונות בהן פועלת ישראל. כמו כן, השרים שוחחו על תרומתם של הסכמי אברהם ליציבות הביטחונית במזרח התיכון, וסיכמו כי יפעלו להעמקת והרחבת הקשרים עם מדינות נוספות באזור.

שר ההגנה האמריקני הזמין את גלנט לפגישה במשרד ההגנה בוושינגטון, והשיב לו כי "יש להימנע ממדיניות שעלולה לערער את הביטחון והיציבות בגדה המערבית". השניים שוחחו גם על הפלישה הרוסית לאוקראינה והתקפות הטילים והכתטב"מים של רוסיה נגד יעדים אזרחיים באוקראינה, כך לפי הפנטגון.

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"נעשה הכול כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". גלנט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר השבוע נכנס גלנט לתפקיד שר הביטחון לאחר טקס חילופי השרים בקריה במעמד סגן שר הביטחון היוצא אלון שוסטר, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ופורום המטה הכללי. הוא החליף בתפקיד את בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר.

בנאומו ציין השר הנכנס כי האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל הפכו למורכבים ומגוונים יותר, כשבראשן נמצאת החתירה של איראן ליכולת גרעינית צבאית המלווה בהצהרות חוזרת אודות השמדת ישראל. "איום הטילים רחב ההיקף בפניו אנו ניצבים ולצידו הטרור הפלשתיני מהווים אף הם אתגר משמעותי ומורכב", אמר.

"נמשיך ונעשה את כל הניתן על מנת להשיב את השבויים והנעדרים הביתה", הוסיף גלנט, "כנגד הטרור על כל תצורותיו ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית נילחם בטרור ללא פשרות. אני מתחייב לפעול ולחזק את צבא הגנה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully