וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרלי הבדו" פרסם קריקטורות של חמינאי, באיראן מאיימים על צרפת: "לא יעבור בלי תגובה"

גיא אלסטר

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 10:17

המגזין הסטירי הצרפתי, שעורר פעמים רבות סערה בעולם המוסלמי והיה יעד לפיגועים, ערך תחרות איורים של המנהיג העליון כחלק מתמיכתו במחאות החיג'אב. בטהראן הגיבו בזעם: "לא נאפשר לממשלת צרפת לחצות את הגבול"

בוידאו: מנהגיה העליון של איראן, עלי חמינאי בנאום טלווויזיוני/עריכה: אביעד בללי

איראן איימה היום (רביעי) על צרפת כי היא תגיב על הקריקטורות של המנהיג העליון עלי חמינאי שפורסמו במגזין הסטירי שארלי הבדו. המגזין, הידוע באיוריו מעוררי המחלוקת, במיוחד כלפי מוסלמים, פרסם עשרות קריקטורות של חמינאי כחלק מתחרות שהשיק בחודש שעבר לתמיכה בהפגנות באיראן.

"המעשה המעליב וחסר הכבוד שעשה מגזין צרפתי עם פרסום קריקטורות נגד הסמכות הדתית והפוליטית לא יעבור בלי תגובה יעילית ונחרצת", הזהיר שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאלליהאן, בציוץ בטוויטר. "אנחנו לא נאפשר לממשלת צרפת לחצות את הגבול. ללא ספק, הם בחרו בדרך שגויה".

המגזין הצרפתי, שהיה יעד לשורת פיגועים בשנים האחרונות, אמר כי התחרות נועדה "להביע תמיכה במאבקם של האיראנים הנלחמים למען חירותם". ההפגנות פרצו באיראן אחרי שמהסא אמיני, צעירה כורדית שנעצרה אחרי שלא לבשה כראוי חיג'אב, מתה במעצר ב-16 בספטמבר. מאות בני אדם נהרגו מאז, והמשטר מאשים מדינות זרות בליבוי המחאות.

המגזין פרסם את הקריקטורות במהדורה מיוחדת לרגל יום השנה לפיגוע הקטלני במשרדיו בפריז ב-7 בינואר 2015, כששני מחבלים מאל-קאעדה פתחו באש במקום כנקמה על איורים שלעגו למוחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully