וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 14:14

ראש הממשלה התעכב עם ההחלטה לאור הביקורת שהשמיע חבר מפלגתו על התנהלותו, אך לבסוף מינה אותו לתפקיד שדרש. זאת בניסיון לפייס ולפרק את חבורת מאוכזבי חלוקת התפקידים בליכוד, שכוללת גם את אמסלם, דנון, אדלשטיין ומאי גולן

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) למנות את ח"כ דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה. ביטן אינו יכול להתמנות לשר, ולכן ביקש לקבל את ראשות ועדת הכלכלה בכנסת. נתניהו התמהמה עם ההחלטה על המינוי לאור הביקורת שביטן השמיע בשבועות האחרונים על התנהלותו, אך לבסוף הודיע על מינויו לראשות ועדת הכלכלה, כפי שביקש.

המינוי של ביטן הוא ניסיון לפייס ולפרק את חבורת מאוכזבי חלוקת התפקידים בליכוד בכנסת, שכוללת מלבדו גם את ח"כ דודי אמסלם, דני דנון, יולי אדלשטיין ומאי גולן.

ביטן נמצא בברית פוליטית הדוקה עם אמסלם, שדרש להתמנות ליו"ר הכנסת או שר המשפטים, והודיע כי הוא מעדיף להישאר כחבר כנסת מן המניין. גם דנון, שרצה להיות יו"ר הכנסת, סירב לקבל תיק זוטר. לאדלשטיין הוצע לעמוד בראשות ועדת חוץ וביטחון, אך המינוי עדיין כפוף לאישור סיעת הליכוד וסיום חלוקת התפקידים. גולן רצתה להתמנות לשרת ההסברה, וסירבה להצעה להתמנות לראשות ועדת כלכלה במקום ביטן. לגולן הוצע תפקיד של סגנית שר במשרד ראש הממשלה, אך המינוי נדחה לאחר שהתברר כי נתניהו חרג מהרף המרבי בחוק למינוי סגני שרים במשרד.

לנתניהו נותר עוד תיק ממשלתי אחד לחלק לחברי הליכוד, השר לשיתוף פעולה אזורי.

דוד ביטן, דני דנון במליאת הכנסת, 20 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דוד ביטן, דני דנון במליאת הכנסת, 20 בדצמבר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully