וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: המתקפה על המעונות קרתה בגלל שימוש בסלולר של החיילים

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 14:06

"זה איפשר לאויב לעקוב ולחשב את הקואורדינטות של מיקום החיילים בשביל הטיל", נאמר בהצהרה של משרד ההגנה הרוסי. בערב ראש השנה, ארבעה טילים אוקראיניים פגעו במעונות חיילים בעיר מקייבקה במחוז דונייצק - 89 אנשים נהרגו, דיווחה רוסיה

משרד ההגנה הרוסי טען היום (רביעי) כי שימוש לא חוקי בטלפונים הסלולריים הוביל למתקפת הטילים הקטלנית האוקראינית בערב השנה החדשה, שבה נהרגו 89 חיילים רוסים. מוסקבה דיווחה בתחילה כי 63 חיילים נהרגו במתקפה בסוף השבוע - בעוד קייב טענה כי 400 חיילים מתו ו-300 נפצעו.

התגובה של משרד ההגנה הרוסי הגיעה על רקע זעם בקרב פרשנים, מחוקקים ואזרחים על המתקפה ועל מצב הלחימה באוקראינה. ברשתות החברתיות הפנו משתמשים את כעסם כלפי הנשיא ולדימיר פוטין, שלא הגיב עדיין בפומבי על המתקפה שהיתה מהלומה קשה נוספת לכוחות הרוסיים.

בסיס של חיילים רוסים במקייבקה, דונייצק באוקראינה, הופצץ על ידי טילים מאוקראינה בערב השנה החדשה 2023. טוויטר, צילום מסך
הבסיס המופצץ במזרח אוקראינה/צילום מסך, טוויטר

לדברי הרוסים, ארבעה טילים אוקראיניים פגעו במעונות זמניים של חיילים בעיר מקייבקה במחוז דונייצק, הכבוש על ידי רוסיה. חקירה רשמית נפתחה, אך לדברי משרד ההגנה, הסיבה העיקרית לכך שהמתקפה הצליחה היא שימוש בטלפונים סלולריים על ידי החיילים. "זה איפשר לאויב לעקוב ולחשב את הקואורדינטות של מיקום החיילים בשביל הטיל", נאמר בהצהרה שפורסמה הבוקר.

מחוקקים ברוסיה הביעו את זעמם לאחר המתקפה אך האשימו את המפקדים של החיילים בכך שהניחו להם לשהות בבניין שבו אוחסנה גם תחמושת. גריגורי קרסין, חבר בסנאט ולשעבר סגן שר החוץ הרוסי, דרש נקמה נגד אוקראינה ובעלות בריתה בנאט"ו, אך הוסיף כי התקרית דורשת "חקירה פנימית מקיפה". סרגיי מירונוב, לשעבר יו"ר הסנאט, דרש שהגורמים ש"איפשרו את שהיית החיילים בבניין לא מוגן" ייטלו אחריות, כמו גם ההנהגה שלא סיפקה "רמה מתאימה של ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully