וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנסה למנוע קיום ישיבה של מועצת הביטחון בנושא עליית בן גביר להר הבית

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:22

הפלסטינים מעוניינים שמועצת הביטחון, שצפויה להתכנס מחר בלילה, תאמץ החלטה או תפרסם הודעה בנושא. משרד החוץ הנחה את שגרירי ישראל לפעול בבהילות כדי לשכנע מדינות להתנגד לקיום הדיון ולפרסום תוצר כלשהו ולהבהיר כי מהלך כזה "ייתן רוח גבית לחמאס ולארגוני טרור"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "לא נכנע לארגון טרור"/מערכת וואלה!

ישראל מנסה למנוע קיום ישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם מחר בנושא ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית (חראם א-שריף) ולסכל קבלת החלטה או פרסום הודעה מטעם חברות המועצה - כך לפי מברק של משרד החוץ שנשלח הבוקר (רביעי) לכ-15 שגרירויות ישראליות ברחבי העולם.

למה זה חשוב

  • הדיון במועצת הביטחון בנושא הפלסטיני, כשבוע בלבד לאחר השבעת הממשלה החדשה בישראל, צפוי להביא להגברת הלחץ הבינלאומי על ישראל.
  • העברת החלטה במועצת הביטחון או אפילו פרסום הודעה לתקשורת מטעם חברות מועצת הביטחון תתפרש כניצחון מדיני לפלסטינים.
מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015. רויטרס
מסגד אל-אקצא בהר הבית/רויטרס

במוקד החדשות

  • לבקשת הפלסטינים פנו אתמול סין ואיחוד האמירויות, שמייצגת את הליגה הערבית במועצת הביטחון, לשגריר יפן שמכהן כנשיא התורן של מועצת הביטחון של האו"ם ודרשו כינוס חירום פומבי של המועצה שידון באירועים בירושלים.
  • נכון לעכשיו מסתמן כי הדיון יתקיים מחר בשעה 22:00 לפי שעון ישראל. הפלסטינים מנסים לדחוף להעברת החלטה של מועצת הביטחון בנושא אך הסיכוי שזה יקרה נמוך.
  • אם הדבר לא יתממש, הפלסטינים מעוניינים שמועצת הביטחון תפרסם הודעה לעיתונות מטעם כל 15 המדינות החברות בנוגע לביקורו של בן גביר בהר הבית.

מאחורי הקלעים

ראש החטיבה לארגונים בינלאומיים במשרד החוץ נעה פורמן שיגרה הבוקר מברק בהול לשגרירויות ישראל במדינות החברות במועצת הביטחון ולמשלחת ישראל באו"ם.

פורמן הנחתה את נציגויות ישראל "לפנות בבהילות" לבני שיח במשרדי החוץ של אותן מדינות כדי שיתנגדו לקיום הדיון במועצת הביטחון ויפעלו לחסימת תוצר כגון החלטה, הודעה נשיאותית או הודעה לתקשורת.

הדיפלומטים הישראלים הונחו לטעון כי ב-18 בינואר כבר יש דיון פתוח של מועצת הביטחון בנושא הישראלי-פלסטיני בו כל מי שמעוניין יוכל להתבטא ולכן אין צורך בדיון נפרד נוסף.

"יש להדגיש כי הפלסטינים שוב מנסים לעשות שימוש באו"ם לניגוח ישראל", כתבה פורמן במברק.

פורמן הנחתה את הדיפלומטים הישראלים להבהיר לבני שיחם כי קיום דיון בנושא הר הבית או אימוץ תוצר כלשהו ע"י מועצת הביטחון "ייתן רוח גבית לחמאס ולארגוני הטרור שעושים שימוש בירושלים כדי לעודד אלימות".

במברק נכתב כי על השגרירויות להבהיר כי ממשלת ישראל מחויבת לסטטוס קוו בהר הבית ולהדגיש כי ביקורו של בן גביר לא הפר את הסטטוס קוו.

כינוס העצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
ישראל מנסה למנוע את קיום הישיבה. מועצת הביטחון באו"ם/AP

התמונה הגדולה

  • הר הבית כפי שהוא מכונה ע"י היהודים, או חראם א-שריף כפי שהוא מכונה ע"י המוסלמים הינו האתר הדתי הרגיש ביותר בירושלים.
  • עבור היהודים, בהר הבית עמד בית המקדש והוא נחשב למקום הקדוש ביותר ביהדות. מסגד אל-אקצא שנמצא במקום נחשב לאתר השלישי בקדושתו למוסלמים לאחר הערים הקדושות מכה ומדינה בסעודיה.

מה הם אומרים

  • גורם מדיני אמר לוואלה בתגובה: "מדובר במאמץ חשוב ומרכזי של משרד החוץ בנושא ריבונות ישראל בירושלים. ישראל מחויבת לשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הפולחן בירושלים. ביקור השר בן גביר בהר הבית לא מהווה הפרה של הסטטוס קוו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully