וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד בע"מ: מצעד הג'ובים של הממשלה ה-37

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 15:33

נציבות שירות המדינה דנה בימים אלה בשורה של מועמדיות של מקורבים ומינויים פוליטיים לתפקידים במשרדי הממשלה השונים. בין המינויים הבולטים: משה בר סימן טוב ישוב להיות מנכ"ל משרד הבריאות, אייל זמיר בביטחון, צחי הנגבי יהיה ראש המל"ל, ואסנת מארק מנכ"לית משרד המדע

ישיבת ממשלה/מערכת וואלה!

כניסת שרי הממשלה ה-37 למשרדיהם מלווה בחלוקת תפקידים המונית, והימים הראשונים מוקדשים למינויים הבכירים והמשמעותיים במשרדי הממשלה השונים. נציבות שירות המדינה דנה בימים אלה בשורה של מועמדויות של מקורבים ופעילים פוליטיים לתפקידים במשרדי הממשלה השונים, והם יובאו בהמשך לאישור הממשלה, בכפוף לאישורם בוועדת המינויים.

בראש ובראשונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את יוסי שלי למנכ"ל משרד רה"מ ואת יוסי פוקס למזכיר הממשלה. שלי, פעיל ליכוד ותיק, שימש כמנהל השטח בקמפיין הליכוד האחרון וכיהן בעבר כשגריר ישראל בברזיל בתור מינוי פוליטי של נתניהו. עו"ד יוסי פוקס הוא מקורב לנתניהו ששוריין ברשימת הליכוד בבחירות האחרונות במקום לא ריאלי. עד לאישורם בנציבות ימלא את מקום מזכיר הממשלה ומנכ"ל משרד רה"מ ראש הסגל צחי ברוורמן. בנוסף, נתניהו מינה את הח"כ והשר לשעבר צחי הנגבי, שנבחר במקום לא ריאלי בפריימריז, לתפקיד ראש המל"ל, ואת הפרופ' אבי שמחון, שלא צלח גם הוא את הפריימריז בליכוד, לראש המועצה הלאומית לכלכלה, תפקיד שמילא כבר בעבר בין השנים 2021-2016.

ממשלת נתניהו השישית. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
הח"כים של הליכוד חוגגים בכנסת ביום השבעת הממשלה/ראובן קסטרו

עוד מקורב של נתניהו, רונן פרץ, צפוי להיות מנכ"ל משרד הפנים תחת השר אריה דרעי. פרץ עבד בלשכת ראש הממשלה מ-2013 וכיהן כמ"מ מנכ"ל משרד רה"מ תחת נתניהו בשנים 2020-2019. במשרדו השני של דרעי, משרד הבריאות, ימונה מחדש המנכ"ל לשעבר משה בר סימן טוב, שפיתח יחסים קרובים עם נתניהו בתקופתו במשרד ובמיוחד עם ניהול משבר הקורונה. שר הביטחון יואב גלנט מינה למנכ"ל משרדו את סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' אייל זמיר, ששימש בעבר כמזכירו הצבאי של נתניהו ונחשב למועמד המועדף עליו לרמטכ"לות.

בקרב שרי הליכוד מסתמנת מגמה ברורה של מינוי מנכ"לים פוליטיים, ולא מקצועיים, למשרדים השונים. תנאי הסף בנציבות שירות המדינה למינוי למנכ"ל משרד ממשלתי גמישים למדי ודורשים ניסיון בניהול ותואר אקדמי. נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', הוא מינוי פוליטי של נתניהו בעצמו, ולפי ההערכה בליכוד יאשר את רוב המינויים.

שר החדשנות והמדע, אופיר אקוניס, החליט למנות את הח"כ לשעבר אסנת מארק כמנכ"לית משרדו. מארק כיהנה כח"כית בכנסת ה-21 וה-23, אך לא נבחרה במקום ריאלי בפריימריז. היא נחשבת למקורבת לראש הממשלה נתניהו ורעייתו ושמה הוזכר כמועמדת גם לתפקיד מזכירת הממשלה או מנכ"לית הכנסת. בסופו של דבר, אקוניס החליט למנותה כמנכ"לית במשרדו, ונכון לעכשיו היא האשה המנכ"לית היחידה בממשלה החדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
פיתח יחסים קרובים עם נתניהו במשבר הקורונה. בר סימן טוב/שלומי גבאי

שרת התחבורה מירי רגב מעוניינת למנות את מקורבה משה בן זקן, בן 36, למנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן הוא פעיל ליכוד מוכר ובין יזמי אירועי הליכודיאדה שהתקיימו בעבר מדי שנה באילת. הוא שימש בעבר כראש המטה של רגב במשרד התחבורה וכיום מכהן כמנכ"ל הקרן לעידוד הבנייה של התאחדות הקבלנים.

עם זאת, ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה לא אישרה את מועמדותו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. ועדת המינויים היא רק ממליצה לממשלה על כשירותם של המינויים, ורגב מתכוונת להביא את המינוי לאישור הממשלה למרות הפסילה.

מטעם רגב נמסר כי היא הופתעה לגלות כי חברי הוועדה חזרו בהם מהסיכום לפיו יאשרו את מינויו של בן זקן לתקופה ראשונה של חצי שנה בתפקיד, והחליטו למנוע את המינוין, ש"עומד בכל תנאי הסף". עוד נמסר כי היא "מכבדת את הנציב, אך וועדת המינויים היא המלצה בלבד, ולכן אני לא מקבלת את המלצתה".

שר המשפטים יריב לוין ימנה את עוזרו הפוליטי, איתמר דוננפלד, כמנכ"ל משרד המשפטים. דוננפלד, בן 43, מלווה את לוין בכל תפקידיו בעשור האחרון כיועץ פוליטי, ועוד קודם לכן היה פעיל בולט בליכוד. ב-2020, לוין מינה אותו למשנה למנכל הכנסת ביושבו כיו"ר הכנסת, וכעת הוא מעוניין למנותו כמנכ"ל משרד המשפטים. דוננלפד אינו עורך דין וללא השכלה משפטית, אך ועדת המינויים אישרה את כשירותו לתפקיד.

שר התקשורת שלמה קרעי מינה את ראש המטה שלו אלעד מלכא לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. מלכא, בן 37, הוא מראשי הליברלים בליכוד, ומנכ"ל עמותה ציבורית שעוסקת בעידוד תחרות. בעבר כיהן גם כחבר מועצה בעיריית ירושלים ושימש מנכ"ל אגודת זכות הציבור לדעת שקידמה תקשורת ימנית תחרותית.

שר התרבות מיקי זוהר מתכוון למנות לתפקיד מנכ"ל המשרד את כפיר סוויסה, ראש המטה שלו לשעבר וכיום ראש האופוזיציה מטעם הליכוד בקרית גת. סוויסה משמש גם כמנכ"ל הליכוד העולמי וחבר בדירקטוריון קק"ל, ובעבר היה מנכ"ל מכבי קריית גת וחבר במינהלת ליגת העל בכדורסל.

שר האנרגיה ישראל כץ החליט למנות את מקורבו קובי בליטשטיין כמנכ"ל משרד האנרגיה. בליטשטיין מלווה את כץ שנים בכל תפקידיו במשרדים ממשלתיים: הוא שימש כסמנכ"ל תכנון ופיתוח תשתיות ובהמשך עמד בראש מינהלת תשתיות במשרד האוצר ואף מ"מ מנכ"ל משרד האוצר לאחר התפטרותה של המנכ"לית קרן טרנר.

שר הכלכלה ניר ברקת החליט למנות את מקורבו אמנון מרחב למנכ"ל המשרד. מרחב שימש כיועץ משפטי ומנכ"ל עיריית ירושלים בתקופת כהונתו של ברקת, וכעת ינהל עבורו את המשרד הממשלתי הראשון אליו הוא נכנס.

גם יו"ר אגודת ישראל שר השיכון יצחק גולדקנופף צפוי למנות את יהודה מורגנשטרן לכהן כמנכ"ל המשרד בראשותו. מורגנשטרן, בן 39, הוא חסיד גור מאותה חסידות לה משתייך השר, כיהן בעבר כמ"מ החברה הכלכלית בבני ברק וצבר ניסיון רב בתחום הנדל"ן והתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully