וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 100 שנה בארה"ב: המועמד ליו"ר הרוב בקונגרס הפסיד בהצבעה ראשונה

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 21:44

העברת השליטה בבית הנבחרים לידי המפלגה הרפובליקנית כוללת הצבעה על מנהיג לרוב החדש. באופן מסורתי, מדובר בהצבעה סמלית שתוצאותיה ידועות מראש, אך מרד בתוך שורות המפלגה הוביל לכך שהמועמד קווין מקארתי לא הצליח לצבור את הקולות הדרושים

קווין מקארתי, חבר הקונגרס הרפובליקני מקליפורניה, הפסיד היום (שלישי) הפסד היסטורי בהצבעה על יושב הראש של הרוב החדש בבית הנבחרים. על רקע התנגדות עזה מתוך שורות המפלגה הרפובליקנית, מקארתי לא הצליח לצבור את 218 הקולות הנדרשים כדי לקבל את התפקיד.

הפעם האחרונה שבה המועמד לתפקיד מנהיג הרוב בבית הנבחרים לא קיבל את הקולות הדרושים בהצבעה הראשונה של חברי מפלגתו היתה לפני מאה שנים, ב-1923.

סבב שני של הצבעה נערך זמן קצר לאחר ההצבעה הראשונה - וגם בו הפסיד מקארתי. הערכות הן כי התהליך יימשך אל תוך הלילה, משום שחוקי הבית מורים על המשך קיום הצבעות עד שמישהו יצבור 218 קולות. הדבר הוודאי היחיד ששאר הפעילות בקונגרס מתעכבת כל עוד התהליך נמשך.

קווין מקארתי, רפובליקני. GettyImages
לא שמרני דיו. קווין מקארתי/GettyImages

ההצבעה הערב נערכה על רקע מעבר השליטה בבית הנבחרים לרפובליקנים מידי הדמוקרטים, בעקבות התוצאות של בחירות אמצע הכהונה שנערכו בנובמבר. הדבר הראשון על סדר היום היה ההצבעה המסורתית - והסמלית בדרך כלל - על מנהיג הרוב החדש בבית.

ההתנגדות מתוך המפלגה השמרנית למקארתי הובילה לכך שהצליח לצבור רק 203 קולות, לעומת רוב נדרש של 218 מתוך 435 קולות של חברי בית הנבחרים; 19 רפובליקנים הצביעו בעבור מועמדים אחרים מתוך המפלגה בצעד מרדני יוצא דופן.

נגד מקארתי ניצבה שורה של רפובליקנים קיצונים שסבורים כי אף שקיבל את תמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הוא אינו שמרני או קשוח דיו כדי להילחם בדמוקרטים.

"לקווין מקארתי אין רוב של 218 קולות כדי ליהפך ליושב ראש", אמר מוקדם יותר חבר הקונגרס הרפובליקני סקוט פרי, בראיון ל-AP. "אלא אם כן משהו דרמטי ישתנה, זה הכיוון שבו אנו הולכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully