וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי דורש לבטל את אזרחותם של רוצחי חייל צה"ל: "מסר חשוב למי שפוגע במדינה"

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 14:13

המחבלים שחטפו את החייל אברהם ברומברג לפני יותר מ-40 שנה וירו בראשו צפויים להשתחרר מהכלא בימים אלה. משפחתו יצאה למאבק בדרישה לשלול את אזרחותם, ושר הפנים נענה לבקשה. "לא יעלה על הדעת שאנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית". המשפחה: "שעת מבחן לממשלת הימין"

אברהם ברומברג. באדיבות המשפחה
אברהם ברומברג/באדיבות המשפחה

השר אריה דרעי פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וביקש ממנה לפעול למימוש סמכותו על פי חוק האזרחות לבטל את אזרחותם הישראלית של המחבלים כרים ומאהר יונס, רוצחי החייל אברהם ברומברג ב-1980. השניים צפויים להשתחרר מהכלא במהלך הימים הקרובים.

"לא יעלה על הדעת כי אנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית, וביטול האזרחות יהיה בו מסר חשוב, כאשר מדובר במי שהפכו לסמל בגין ביצוע מעשי טרור נפשעים אלה", כתב דרעי ליועמ"שית. "הדברים מקבלים משנה תוקף ככל שמדובר במי שעושים שימוש באזרחותם הישראלית לשם פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה".

שר הפנים חתם את מכתבו בבקשה מהיועצת המשפטית לממשלה שתפעל לביטול האזרחות: "לאור כל האמור לעיל, ועל מנת להפעיל את סמכותי לפי חוק האזרחות, אבקש כי תפעלי לביטול האזרחות בדרך של פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים".

אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל
שר הפנים אריה דרעי ביקש לבטל את אזרחותם של המחבלים שהרגו את אברהם ברומברג, 3 בינואר 2022. דוברות משרד הפנים, אתר רשמי
מכתבו של דרעי/אתר רשמי, דוברות משרד הפנים

"אנו מודים לשר הפנים שבידיו הסמכות לשלילת האזרחות על התגייסותו ופועלו בנושא", אומר לוואלה בשם המשפחה אבי ברומברג, אחיינו של אברהם ברומברג ושנקרא על שמו. "אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה לפעול במידי לשלילת אזרחותם של הרוצחים. לא נשקוט עד לשלילת אזרחותם". הוא הוסיף, "מעל 20 שנה שאנחנו פועלים להשאיר את הרוצחים מאחורי סורג ובריח. מדינת ישראל חייבת לקבוע במידי ובצורה ברורה כי מחבלים הם לא אזרחים, לשלול את אזרחותם ולגרשם לעזה או לשטחי הרשות".

לדבריו, "רק כך תיוצר הרתעה מול הטרור מבית המבוצע ע"י מחבלים הנושאים בידם האחת תעודת זהות כחולה ובידם השניה את הנשק נגד המדינה - הם בוגדי המדינה". עוד אמר, "השפלים כרים ומאהר יונס שרצחו את החייל אברהם ברומברג, משוחררים בימים הקרובים. השפל, מאהר, רמטכ"ל האסירים הביטחוניים שכל גופי הביטחון השונים לרבות השב"כ התנגדו לשחרורו, יוצא לחופשי, ויחזק את הטרור בלב ליבה של מדינת ישראל, ציר ועדי ערה". הוא שב וקרא, "זו שעת מבחן לממשלת הימין החדשה, מגרו את הטרור מבית".

נאדים, אחיו של כרים יונס, אמר לאתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" (הערבי החדש) היוצא בלונדון: "השר דרעי ביקש לחולל סערה בכוס מים. סתם מנסים לקלקל לנו את שמחתנו לאחר שאחי כרים בילה ארבעים שנה בבתי הכלא של הכיבוש. ראינו איום כזה בכל פעם שאסיר שוחרר והפעם האחרונה הייתה כשהאסיר, סאלח אבו מוך, שוחרר לפני שנתיים". לדבריו, "הפניה של דרעי היא לא יותר מתעמולה".

הוא אישר כי המשפחה השלימה את כל ההכנות לקליטת אחיו כרים, למרות שהם עדיין לא יודעים את התאריך והמקום המדויק לשחרורו, והוסיף: "מקווים שהוא ישתחרר מכלא הדרים בו הוא שוהה כיום, אך ידוע ממקרים קודמים של שחרור אסירים שחלו כמה שינויים". האתר מציין כי כרים יונס, נחשב לוותיק האסירים הפלסטינים, וכי הוא חבר בוועד המרכזי של תנועת הפת"ח ואחד הראשונים שהצטרפו לפת"ח מקרב "הפלסטינים מבפנים שנשארו במולדת ושאחר הנכבה נכפתה עליהם אזרחות ישראלית". לטענת "אל-ערבי אל-ג'דיד", "המהלך של השר הישראלי בא על רקע האקלים הפשיסטי התלוי מעל המדינה הכובשת, במיוחד לאחר חזרת מחנה נתניהו ושותפיו לשלטון ותחרות עזה בין מרכיבי הממשלה החדשה בנקיטת עמדות וצעדים עוינים".

בכפרו של המחבל, עארה, הסמוך לחדרה, צפויות להיערך חגיגות לכבוד שחרורו. בעקבות זאת פנה מנכ"ל בצלמו, שי גליק, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי, בדרישה למנוע אותן. "אין כל ספק שהחגיגות הללו הינם נועדו לדבר אחד לעודד את מעשה הטרור שהוא עשה, החגיגות הם לא בגלל שהוא השתחרר בתור אסיר פלילי אלא בתור רוצח חייל ישראלי. הדבר מהווה הכשר לחטיפת ורציחת החיילים הבאים", נכתב במכתב ששלח גליק.

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, הצטרף לדברים: "המחשבה שבעיר בישראל תערך קבלת פנים חגיגית למחבל שהשתתף ברצח של חייל צה"ל היא מזעזעת. על השר לביטחון פנים להפעיל את סמכויותיו ולפעול למניעת קיום כל אירוע חגיגי במרחב הציבורי. אסור לנרמל הזדהות של תושבי ישראל עם מחבלים. במידה ואירוע כזה יערך ללא אישור ובניגוד לחוק אנו קוראים לשר להורות למשטרה לנקוט ביד קשה נגד מי שיעבור אל חוקי המדינה ולשלוח את תומכי הטרור לשנים רבות בכלא".

ברומברג, תושב זיכרון יעקב, נרצח ב-1980 בעת שהיה בדרכו מבסיסו שברמת הגולן לביתו. כרים ומאהר יונס העלו את החייל לרכבם, חטפו את נשקו, ירו בראשו ולאחר מכן זרקו אותו מהרכב בצד הדרך. כעבור ארבעה ימים מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully