וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמטאית איראנית התחרתה ללא חיג'אב. היא הוזהרה שלא לשוב לארצה

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 19:13

שחקנית השחמט האיראנית שרה חאדם בתחרות באלמטי, קזחסטן, 28 בדצמבר 2022. רויטרס
שחקנית השחמט האיראנית שרה חאדם בתחרות באלמטי, קזחסטן, 28 בדצמבר 2022/רויטרס

שחמטאית איראנית שהתחרתה בתחרות בינלאומית בקזחסטן ללא חיג'אב הוזהרה שלא לשוב לארצה והגיעה היום (שלישי) לספרד - כך אמר מקור המקורב לה. השחמטאית, שרה חיאם בת ה-25, השתתפה בשבוע שעבר בתחרות של פדרציית השחמט הבינלאומית באלמטי, ללא כיסוי ראש ובניגוד לכללי הרפובליקה האסלאמית.

המקור, שדיבר בעילום שם בשל רגישות הנושא, אמר כי חאדם, המדורגת במקום ה-804 בעולם, קיבלה לאחר התחרות שיחות טלפו רבות מגורמים שהזהירו אותה מחזרה לארצה, בעוד שאחרים אמרו כי עליה לשוב והבטיחו "לפתור את הבעיה שלה". המקור הוסיף כי הוריה של חאדם וקרובי משפחתה, הנמצאים באיראן, קיבלו אף הם איומים. הוא לא פירט.

לדברי המקור, בעקבות שיחות הטלפון, מארגני הטורניר החליטו לספק לה אבטחה בשיתוף פעולה עם המשטרה הזקחית וארבעה שומרים הוצבו מחוץ לחדר המלון שלה.

משרד החוץ של איראן טרם הגיב לפניות בנושא. חאדם, המוכרת גם בשם סרסאדאת חאדמלשאריה, לא הגיבה לפניה של סוכנות הידיעות רויטרס. בעיתונים לה פיגרו ואל פאיס דווח בשבוע שעבר כי היא לא תשוב לאיראן ותעבור לספרד.

איראן חווה מאז ספטמבר גל של הפגנות בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני, שנעצרה על ידי משטרת המוסר משום שלא לבשה כראוי חיג'אב. נשים רבות הסירו מאז את כיסוי הראש שלהן במחאה נגד המשטר, וכמה ספורטאיות בולטות השתתפו בתחרויות בינלאומיות ללא חיג'אב אף שטענו לאחר מכן כי הוא "נפל" מראשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully