וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקרן שכל חייו מומצאים": ג'ורג' סנטוס לקראת השבעה בקונגרס

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 17:44

הרפובליקני מאילינוי' שנבחר לקונגרס בבחירות האמצע בנובמבר, המציא את קורות חייו, את עובדת היותו יהודי ואת הניסיון התעסוקתי שלו. למרות זאת, הוא צפוי ליהפך לנבחר ציבור - על רקע התנגדות דו-מפלגתית נדירה

אחד מחברי הקונגרס הרפובליקנים השנויים ביותר במחלוקת יושבע היום (שלישי) לקול התנגדות עזה דו-מפלגתית. ג'ורג' סנטוס מניו יורק שיקר לגבי הרקע המשפחתי שלו, ההשכלה והניסיון התעסוקתי שלו. כעת גוברות הקריאות מתוך המפלגה הרפובליקנית לפרישתו, עוד לפני שיגיע לאולם בית הנבחרים.

סנטוס הודה בשבוע שעבר כי ייפה את קורות החיים שלו. חבר בית הנבחרים מלונג איילנד, שנבחר בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, הודה בראיונות ב"ניו יורק פוסט" ובתחנת רדיו מקומית כי המציא חלקים מקורות החיים שלו.

ג'ורג' סנטוס. רויטרס
ג'ורג' סנטוס/רויטרס

סנטוס בן ה-34 טען באתר שלו כי סבו וסבתו מצד אמו הם יהודים שברחו ממזרח אירופה במלחמת העולם השנייה לפני שהשתקעו בברזיל. עם זאת, כמה ארגוני חדשות פיקפקו בטענות האלה. לטענתם, מסמכים גנאלוגיים של הסבים של סנטוס מראים כי נולדו בברזיל לפני עליית הנאצים לשלטון.

סנטוס אמר ל"פוסט" כי הוא "קתולי" וכי סבתו סיפרה לו סיפורים לגבי היותה יהודייה לפני שהתנצרה. "מעולם לא טענתי שאני יהודי. אני קתולי. משום שסבתי סיפרה לי על הרקע היהודי שלה, אמרתי שאני 'סוג של יהודי'", הוא הוסיף.

סנטוס שיקר גם לגבי עברו המקצועי. בקורות החיים שלו כתב כי עבד בבנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט, גולדמן סאקס וסיטיגרופ. בראיון ל"פוסט", הוא תיקן כי "מעולם לא עבד ישירות" בבנקי ההשקעות - "זאת היתה בחירה לא טובה של מלים" הוא הוסיף. כעת הוא טוען כי עבד בחברה בשם לינק ברידג' כסגן נשיא ועשה עסקים עם אותם בנקי השקעות. "לא ניסחתי את עצמי בברור", הוא אמר.

הוא הודה בנוסף כי מעולם לא סיים את לימודיו בקולג', אף שטען כי קיבל תואר מברוך קולג' בניו יורק ב-2010. "לא סיימתי את לימודיי בשום מוסד להשכלה גבוהה. אני נבוך ומתנצל. אני מודה....אנחנו עושים דברים מטופשים בחיים".

סנטוס, הרפובליקני ההומו המוצהר הראשון שנבחר לבית הנבחרים, גם שיקר לגבי נטייתו המינית. "הדיילי ביסט" דיווח בשבוע שעבר כי היה נשוי בעבר לאישה עד שהשיק ב-2020 קמפיין כושל נגד מועמד דמוקרטי בשם טום סוצי.

סנטוס אמר בראיון כי הוא אכן היה נשוי לאישה במשך חמש שנים, מ2012-2017, כשהתגרשו. לדבריו כיום הוא הומו נשוי באושר. "יצאתי עם נשים בעבר. הייתי נשוי לאישה. זה ענייני הפרטי", הוא אמר. "אני הומו. אני בסדר גמור עם זה. אנשים משתנים. אני אחד מאותם אנשים שהשתנו", הוא הוסיף.

בנוסף, סנטוס שיקר כשאמר שהוא מחזיק בבעלות של 13 נכסים שונים. עם זאת, הוא הדף את ההאשמות כי הוגש נגדו כתב אישום פלילי בברזיל. "איני פושע כאן או בברזיל או בכל מקום אחר בעולם. בהחלט לא. זה לא קרה", הוא אמר ל"פוסט".

סנטוס גם התפאר בעובדה שאו עבדה בתפקיד פיננסי בכיר בניו יורק והיתה במגדלי התאומים בעת מתקפת הטרור ב-2001. על פי חברים של המשפחה, היא היתה טבחית שלא דיברה אנגלית. בנוסף, על פי ה"ניו יורק טיימס", הוא הוציא יותר מ-40 אלף דולר על טיסות.

אתמול, העיתון פירסם האשמות חדשות, כולל ראיון עם החבר לשעבר של סנטוס, פדרו ויארבה, שאמר כי לשניים היה רומן ב-2015. לדברי החבר, סנטוס נתן לו כרטיס טיסה להוואי במתנה לטיסה שלא היתה כלל קיימת ואז גנב למשכן את הטלפון שלו. "הוא נהג לומר שיקבל כסף מסיטיגרופ, הוא היה משקיע. יום אחד מדובר בדבר אחד, יום אחר בדבר אחר. הוא אף פעם לא הלך לעבודה", אמר ויארבה.

"אינו ראוי לשרת"

חבר הקונגרס מטקסס קווין בריידי אמר כי סנטוס "חייב לשקול התפטרות". אסא הצ'ינסון, המושל הרפובליקני היוצא של ארקנסו, אמר כי השקרים שלו לא מקובלים וכי על ועדת האתיקה לחקור אותם.

"בכל עבודה אחרת בעולם, היית מפוטר. לרוע המזל, אין לנו אפשרות בקונגרס", אמר מייק קוויגלי הדמוקרטי מאילינוי. מנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס אמר כי סנטוס "אינו ראוי לשרת" וכי הוא "שקרן שכל חייו מומצאים".

הדמוקרטים צפויים גם להגיש תלונה לוועדת הבחירות הפדרלית נגד סנטוס בן ה-34 ולקבל החלטה סמלית להדיח אותו מהקונגרס. חוקרים פדרליים בניו יורק בודקים כרגע את הרקע של סנטוס ואת עסקיו, אמר מקור המקורב לנושא. משרד התובע המחוזי במחוז נסאו אמר כי הוא חוקר המצאות של סנטוס בזמן הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully