וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד ביקור בן גביר בהר הבית: "בניגוד לעמדת הרבנות הראשית"

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 15:11

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "לא נכנע לארגון טרור"/מערכת וואלה!

כמה רבנים בכירים מתחו היום (שלישי) ביקורת חריפה על ביקורו של השר איתמר בן גביר בהר הבית, משום הרבנים שלטענתם ההחכה אוסרת את העלייה להר.

"כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית. חלילה לגרום מכשול באיסור כה חמור", כתב הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, במכתב לשר לביטחון לאומי. "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".

בסיום מכתבו ציין הרב כי "גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים".

מוקדם יותר, פורסם גם מכתב של רבה הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל ובו מתח ביקורת על עלייתו של בן גביר להר: "תמה איך שר בישראל שומר תורה מפר בפרהסיא פסק דין של תורה".

בן גביר עלה להר הבית: "לא נכנע לארגון טרור". ללא, מערכת וואלה!
בן גביר עלה להר הבית: "לא נכנע לארגון טרור"/מערכת וואלה!, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully