וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: עובדי הרכבות פתחו בשביתה בת חמישה ימים

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 12:00

בריטניה עדה לתקופה הסוערת ביותר של התארגנות עובדים מאז נכנסה מרגרט תאצ'ר לתפקיד ראש הממשלה בשנות ה-80. עובדי הרכבות, האחיות, עובדי שדות התעופה, פרמדיקים ועובדי הדואר שובתים לסירוגין בדרישה להעלאת שכר

עובדי הרכבות בבריטניה פתחו היום (שלישי) בשביתה בת חמישה ימים, מה שצפוי לשבש את הדרך לעבודה ובחזרה למיליוני נוסעים.

בריטניה עדה לתקופה הסוערת ביותר של התארגנות עובדים מאז נכנסה מרגרט תאצ'ר לתפקיד ראש הממשלה בשנות ה-80. האינפלציה הגואה שהגיעה בנובמבר ל-10.7% ועשור של דשדוש בעלייה בשכר, הותירו עובדים רבים במצוקה כלכלית.

שביתות ברכבות בחודשים האחרונים משבשות את הרשת, בזמן שגם האחיות, עובדי שדות התעופה, פרמדיקים ועובדי הדואר הצטרפו לשביתה בדרישה להעלאת שכר. המורים צפויים לצאת לשביתה בסקוטלנד בשבוע הבא.

"בשל השביתות, שירותי הרכבות יצומצמו משמעותית עד יום ראשון 8 בינואר", נמסר מחברת נטוורק רייל. "הרכבות יהיו עמוסות מהרגיל, יתחילו פעילות מאוחר מהרגיל ויסיימו מוקדם מהרגיל. בכמה אזורים לא תהיה תנועת רכבות כלל".

שביתת אחיות באנגליה. רויטרס
שביתת אחיות/רויטרס
שביתה באנגליה. רויטרס
שביתה ברכבת התחתית/רויטרס

הממשלה הבריטית טוענת כי אינה מסוגלת להעניק העלאה לעובדי המגזר הציבורי, ומשמעות הדבר היא שהשביתות צפויות להימשך. סקר של יוגוב מדצמבר מצא כי שני שליש מהבריטים תומכים בשביתת האחיות. רוב הנסקרים אמרו כי הממשלה היא האשמה בשיבושים, ואם אלה יימשכו גם ב-2023, ראש הממשלה רישי סונאק יסבול בשל כך.

מיק לינץ', ראש איגוד עובדי הרכבת RMT, אמר כי נראה שלממשלה לא אכפת מהשביתות. "כל הצדדים המעורבים יודעים מה צריך לעשות כדי להגיע להסדר, אך הממשלה חוסמת זאת", הוא אמר ל-BBC. שר התחבורה מארק הרפר אמר ל"טיימס רדיו" כי "הדרך היחידה שאפשר לפתור את הסוגייה היא שהאיגודים והעובדים יגיעו לשולחן המשא ומתן במקום לרחובות, וזה מה שאני רוצה לראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully