וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לאלי כהן: "ארה"ב תומכת בפתרון שתי המדינות ומתנגדת למדיניות שתסכן את יישומו"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 18:51

שר החוץ האמריקני התקשר לכהן ביומו השני לתפקיד, בירך אותו וחזר על מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה ושגשוגה של ישראל. השניים דנו בהרחבת הסכמי אברהם ובאיום האיראני. כהן הודה לארצות הברית על עמדתה ביחס לפנייה של הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי בהאג

בווידא: שרי החוץ מגיעים לשדה בוקר לפסגת הנגב/צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום (שני) בשיחה עם שר החוץ הנכנס אלי כהן כי מדינתו תומכת בפתרון שתי המדינות ומתנגדת לכל מדיניות שמסכנת את היכולת ליישם אותו.

בלינקן התקשר הערב אל שר החוץ אלי כהן, ביומו השני בתפקיד. על פי הודעת משרד החוץ, הוא בירך את השר כהן וחזר על מחויבותה הבלתי מתפשרת של ארה"ב לביטחונה ושיגשוגה של מדינת ישראל. בהודעה נאמר כי שר החוץ ומזכיר המדינה דנו במאמץ המשותף להרחבת הסכמי אברהם, למיסוד פורום הנגב ולהרחבת מעגל המדינות עימן יש לישראל הסכמי נורמליזציה.

בנוסף דנו שר החוץ כהן ומזכיר המדינה בלינקן באיום האיראני. שר החוץ הביע את נחישותה של ישראל להיאבק באיום זה. הוא הציג את תפיסתו בנושא הפלסטיני והדגיש את החומרה הרבה בה הוא רואה את הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג, וכן הודה לארה"ב על הנהגתה בנושא. ממשרד החוץ נמסר כי מזכיר המדינה ושר החוץ סיכמו להמשיך לעבוד באופן ישיר וקרוב אל מול אתגרים משותפים.

אלי כהן בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
רואה בחומרה את הפנייה של הפלסטינים להאג. אלי כהן/ראובן קסטרו
פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים  27 במרץ 2022. רויטרס, צילום מסך
מחויב לביטחון ישראל. אנתוני בלינקן/צילום מסך, רויטרס

בנאום הכניסה שלו לתפקיד, כהן התייחס להחלטת העצרת הכללית של האו"ם להעביר את סוגיית הכיבוש הישראלי בגדה המערבית לבחינה של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. הוא ציין כי הניסיונות הפלסטינים לפגוע בישראל בזירה הבינלאומית "ייגבו מהם מחיר וירחיקו את פתרון הסכסוך".

שר החוץ הוסיף כי מי שצריכה לעמוד לדין היא ההנהגה הפלסטינית שלדבריו נותנת תגמול למחבלים. "על הקהילה הבינלאומית להעביר מסר ברור להנהגה הפלסטינית. די להסתה במוסדות החינוך ומימון רוצחי יהודים", אמר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully