וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 9 מהצפון נחנקה משן מתנדנדת - והתמוטטה

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 17:34

גילי בצלאל ממשגב שאפה את אחת משיני החלב שלה והתלוננה על כאבים בזמן נשימה. היא נשלחה לחדר מיון ושם התגלה כי השן נתקעה בריאתה כשהיא חוסמת את דרכי הנשימה שלה והיא נזקקה להנשמה. לאחר שהתמוטטה הצליחו הרופאים לשקם את מצבה ולהציל את חייה. אמה: "מזל גדול"

גילי בצלאל והשן שנשלפה מריאתה. באדיבות משפחת המצולמת, באדיבות המשפחה
גילי בת ה-9 יחד עם השן שנשלפה/באדיבות המשפחה, באדיבות משפחת המצולמת

גילי בצלאל בת התשע ממשגב הרגישה לפני כמה ימים שאחת משיני החלב שהתנדנדה, נפלה ונשאפה בטעות. הילדה המבוהלת עדכנה את המורה שיצרה קשר עם הוריה. לאחר שהרגישה כאבים - פונתה למיון בבית החולים רמב"ם בחיפה ושם התגלה כי השן נמצאת בריאה השמאלית וחוסמת את דרכי הנשימה שלה.

גילי התלוננה על כאב בזמן שנשמה עמוק, ולאחר צילומים שבוצעו במרפאה הקרובה לבית על מנת לוודא שהשן שנבלעה לא נמצאת בוושט - הומלץ להוריה שיקחו אותה למיון ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה.

"הגענו לרמב"ם בשעות הערב המוקדמות. גילי הרגישה בסדר ולא היתה תלונה מיוחדת מעבר למה שהיא התריעה עליו מוקדם יותר", משחזרת נועה כץ, אמה של גילי, "אבל משנכנסנו למיון פתאום חל שינוי במצבה והיא התקשתה לנשום".

השן שנשאפה לריאה השמאלית. הקריה הרפואית רמב"ם,
השן שנשאפה לריאה השמאלית בצילום רנטגן/הקריה הרפואית רמב"ם

ככל הנראה, השן שנשאפה התמקמה בריאה השמאלית של בצלאל, זזה ועלתה למעלה וכך חסמה את דרכי הנשימה של הילדה. בתוך זמן קצר חלה החמרה במצבה והיא התמוטטה לאחר שסבלה מקוצר נשימה.

צוות המיון העביר את הילדה באופן בהול אל חדר הלם, שם עברה הנשמה על מנת לייצב את מצבה, תוך שהצטרפו לצוות המטפל גם רופאי אף אוזן גרון ומרדימים. "בשלב מסוים נשקפה סכנה לחייה של הילדה", מסבירה ד"ר עידית פסטרנק, סגנית מנהל מיון הילדים, שטיפלה בבצלאל. "מרגע שהתייצבה, רצנו איתה אל חדר הניתוח ובהליך עדין, מונחה מצלמה, שלף הצוות את השן מהריאה שלה. לאחר זמן קצר גילי נגמלה מההנשמה, היא הועברה להמשך השגחה בטיפול נמרץ ולמחרת כבר שוחררה לביתה כשהיא בריאה וחשה בטוב".

"זה קרה במקום ובזמן הנכון"

את האירוע הדרמטי שיכל להסתיים אחרת, אמה של בצלאל עדיין מעכלת: "זה היה מזל גדול להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. לא חשבנו לרגע שזה יכול להגיע לזה. כשהיא התחילה לסבול מקשיי נשימה וראיתי את הצוות רץ אליה, הבנתי בדיוק מה קורה וזה היה מבעית. אני פשוט מלאת תודה על הכל".

"מצב של השתנקות עלול להיות מסכן חיים", מסכמת ד"ר פסטרנק, "במקרה שילד משתנק ויש חשד או ידוע שהכניס עצם זר לפה, לא לקחת סיכון. חייבים ללכת להיבדק. יש להגיע למיון על מנת שרופא יאזין לריאות, יפנה לצילום במידת הצורך ויקבל החלטה על המשך טיפול במידת הצורך. גילי הגיעה בדיוק בזמן, ולשמחתנו הסיפור הזה הסתיים בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully