וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אוקראינה הפציצה מעונות של חיילים רוסים בערב ראש השנה החדשה

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 15:56

סרטונים שהועלו לרשתות הראו בניין שככל הנראה משמש כמעונות בעיר הכרייה מקייבקה, שנהרס כליל. על פי המקור, "63 אנשים נהרגו". משרד ההגנה האוקראיני אמר מנגד כי 400 רוסים נהרגו

עשרות עד מאות חיילים רוסים נהרגו במתקפה בערב ראש השנה על מעונותיהם במחוז דונייצק האוקראיני שנכבש על ידי רוסיה, כך דיווח היום (שני) מקור המקורב להנהגה שמינתה רוסיה באזור.

בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראה בניין שככל הנראה שימש כמעונות בעיר הכרייה מקייבקה, שנהרס כליל. על פי המקור, "קצת פחות ממאה אנשים נהרגו". לאחר מכן תוקנה ההצהרה ודווח כי 63 חיילים נהרגו . משרד ההגנה האוקראיני אמר מנגד כי 400 רוסים נהרגו.

בדו"ח היומי של משרד ההגנה הרוסי נכתב כי הצבא הרס שבעה טילים של מערכת ה-HIMRAS המספקת כוח אש רב-תכליתי על גבי רכב שלדת גלגלים, שירו הכוחות האוקראיניים.

בסיס של חיילים רוסים במקייבקה, דונייצק באוקראינה, הופצץ על ידי טילים מאוקראינה בערב השנה החדשה 2023. טוויטר, צילום מסך
הבסיס נהרס כליל, דונייצק, אוקראינה/צילום מסך, טוויטר

דניל בזסונוב, גורם רשמי שמונה על ידי רוסיה, אמר כי המעונות נפגעו על ידי טילי HIMRAS מתוצרת אמריקנית בחצות, כשאנשים באזור חגגו את תחילת השנה החדשה. "היתה מתקפה מסיבית", הוא כתב בטלגרם. "יש מתים, פצועים. המספר המדויק אינו ידוע. הבניין פסג נזק משמעותי".

איגור גירקין, קצין לשעבר ב-FSB שסייע בסיפוח חצי האי קרים ב-2014 לרוסיה ולהקים מליציות שתומכות ברוסיה במזרח אוקראינה, כתב בטלגרם כי "מאות נהרגו ונפצעו". לדבריו, בבניין אוחסנה גם תחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully