וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכה הבאה קרואטיה - המדינה ה-27 בגוש היורו

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 12:54

המדינה הבלקנית עברה להשתמש ביורו ונכנסה לגוש היורו - שני צעדים שאותם כינה ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ' "היסטוריים" בעבור מדינתו - שהצטרפה לאיחוד האירופי לפני עשור

קרואטיה עברה להשתמש ביורו ונכנסה לגוש היורו - שני צעדים שאותם כינה ראש הממשלה "היסטוריים" בעבור מדינתו, שהצטרפה לאיחוד האירופי לפני עשור.

המדינה הבלקנית נפרדה ממטבע הקונה שבו השתמשה קרואטיה מ-1994, ונהפכה לחברה ה-20 בגוש היורו - קבוצת המדינות שהיורו הוא המטבע הרשמי שלהן.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הגיעה לקרואטיה לרגל כניסתה לגוש היורו ונפגשה עם ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ'. טוויטר, צילום מסך
אורסולה פון דר ליין הגיעה לקרואטיה לברך/צילום מסך, טוויטר

קרואטיה היא גם המדינה ה-27 באמנת שנגן, הסכם שנחתם בין מדינות באירופה על הנהגת מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת. על האמנה מ-1985 חתומות כעת 27 מדינות (כל מדינות האיחוד האירופי מלבד אירלנד, רומניה ובולגריה בתוספת איסלנד, ליכטנשטיין, נורווגיה ושווייץ, שאינן חברות באיחוד). האמנה מאפשרת ליותר מ-400 מיליון בני אדם לנוע בחופשיות בתוך המדינות החתומות עליה.

"הגיע הזמן להתחלות חדשות. ואין מקום כמו אירופה שבו זה נכון יותר מאשר כאן בקרואטיה", צייצה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין שהגיעה לקרואטיה לכבוד המאורע. היא נפגשה עם ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ', ועם נשיאת סלובניה נטשה פירץ מוסאר, במעבר גבול.

במסיבת עיתונאים, היא שיבחה את "שני ההישגים העצומים" של החברה החדשה באיחוד. פלנקוביץ' הדגיש כי זה רגע היסטורי שבו המדינה שלחמה לעצמאותה מברית המועצות בשנות ה-90, הצליחה להשיג "יעדים אסטרטגיים". פון דר ליין נסעה לאחר מכן לזגרב, שם הזמין אותה ראש הממשלה לקפה שעליו שילם ביורו - המטבע החדש של קרואטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully