וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחי חייל צה"ל משתחררים מהכלא, משפחתו מוחה: "יש לגרשם מישראל"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 11:53

רוצחיו של החייל אברהם ברומברג נשפטו לעונש מוות אבל ישתחררו בימים הקרובים לבתיהם בוואדי ערה, אחרי שריצו 40 שנות מאסר. משפחת החייל המנוח: "זה מבחן ראשון לממשלת הימין במלחמה כנגד הטרור"

רוצחיו של החייל אברהם ברומברג, שנשפטו לעונש מוות ב-1983, צפויים להשתחרר בימים הקרובים ממאסר.

ביום חמישי הקרוב צפוי אחד הרוצחים כרים יונס לצאת את כלא הדרים, 40 שנה לאחר שנעצר. שבועיים אחר כך, ייצא כך בן דודו מאהר יונס את כלא קציעות. כיום הם בני 64 והם צפויים לחזור לבתיהם בכפר עארה לא הרחק מזירת הרצח ובית משפחתו של ברומברג בזכרון יעקב.

לדברי המשפחה, כל האינדיקציות מעידות שהשניים לא זנחו את דרכם האידיאולוגית. "הרש"פ והפת"ח בחודש האחרון כבר מנהלים קמפיין אהדה עבורם כגיבורים פלסטינים", הם טוענים כי השניים היו גם מקבלים מהרשות 12 אלף שקלים כל חודש. אתר "דה ניו ערב" מיסודו של עזמי בשארה, היוצא בלונדון, דיווח היום כי לקראת שחרורו העביר כרים יונס מסר באמצעות עורך הדין שלו ובו כתב: "מדגיש שהיינו ועודנו גאים בעמנו, באשר הם במולדת ובתפוצות, שחיבקו אותנו ואת ענייננו במשך כל אותן שנים, והיו נאמנים לעניינו ולענין עמנו, מה שנותן לנו תמיד תקווה מחודשת וודאות איתנה בצדקת ענייננו וכנות השתייכותנו, היתכנות ומהות מאבקנו".

אברהם ברומברג. באדיבות המשפחה
רוצחיו לא זנחו את האידאולוגיה. אברהם ברומברג/באדיבות המשפחה

ישראל עשתה את הכל כדי למצות את הדין עם הרוצחים לאחר שנלכדו, כשנתיים לאחר הרצח. הם נשפטו בבית הדין הצבאי ברמלה שגזר על מפקד החוליה סאמי יונס מאסר עולם ועל שני חברי החוליה עונש מוות. הוריו של אבי ברומברג, שרה וחיים ברומברג, דרשו שגזר דין המוות יבוצע לאלתר אבל זה לא קרה וארבע שנים לאחר גזר הדין, הומתק גזר דינם למאסרי עולם.

שנים לאחר מכן, נקצב גם עונשו של סאמי יונס ל-40 שנות מאסר. את רובן עשה בכלא שאטה וגם שחרורו היה אמור להיות בינואר 2023 החודש. אלא שהוא שוחרר בעסקת שליט ושב לכפרו בואדי ערה.

המשפחה עמדה לאורך השנים על כי בני הדודים המחבלים ירצו את מלוא התקופה מאחורי סורג ובריח, וכעת, לאחר שזו כאמור תגיע לקיצה בימים הקרובים, הם דורשים לשלול את אזרחותם של השניים ולגרשם מישראל. "זה מבחן ראשון לממשלת הימין במלחמה כנגד הטרור", אומרים במשפחה. אחיינו של החייל המנוח, אבי ברומברג הקרוי על שמו, נושא אותו שם, אמר לוואלה, "זה לא מאבק אישי שלנו. אלה רוצחים שפלים ובזויים שרצחו חייל על רקע לאומני ואין להם מקום במדינת ישראל".

כרים יונס. ללא, צילום מסך
הרוצח כרים יונס/צילום מסך, ללא

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור אשר קידם את הצעת החוק לשלילת אזרחותם וגירושם של מחבלים נושאי תעודות זהות כחולות יחד עם חברי הכנסת אורית סטרוק ואבי דיכטר מסר בתגובה: "אנו פונים לשרי הממשלה החדשה ודורשים להשלים את החקיקה באופן מידי. העיקרון מאחורי התיקון בחוק פשוט וברור: מחבלים שקיבלו שכר תגמולי טרור לאחר שפעלו בשירות ארגוני טרור וביצעו פיגועים - יאבדו את זכותם להיקרא ישראלים ויורחקו לשטחי הרש"פ. על החוק יש קונצנזוס בציבור הישראלי ותמיכה רחבה גם בכנסת. שרי הממשלה וחברי הכנסת התחייבו בפנינו ואף חתמו על הצעת החוק ועכשיו הגיעה העת למעשים. יש להשלים את הליך החקיקה באופן מידי וללא דיחוי".

לדברי האחיין ברומברג, "החוק הזה הוא חוק שיצור הרתעה. תעודת זהות ישראלית היא פריבילגיה. אזרח ישראלי לא יכול להחזיק תעודת זהות ביד אחת ולרצוח חייל ביד השניה ולא יכול להיות שרוצח כזה ישתחרר מהכלא ויסתובב כאחד האדם במדינתנו. כל ראשי הקואליציה מכל הקשת הפוליטית התחייבו לחקיקת החוק ששולל את אזרחותם של מחבלים עם תעודות זהות כחולות ואנחנו דורשים מכל שרי ממשלת ישראל ובעיקר משר הפנים שזה בסמכותו, לפעול לאלתר לשלילת האזרחות ולגירושם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully