וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ בעתירה לפינוי חומש: "נתקן את חוק ההתנתקות ונסדיר את המאחז"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 21:01

בתשובה שהגישה הממשלה החדשה, היא ביקשה ארכה של 3 חודשים על מנת לתקן את החוק שבמסגרתו פונתה ההתנחלות שבצפון השומרון כדי להסדיר את מעמד הישיבה שבמקום. "שלום עכשיו": "הפיכה משיחית מסוכנת"

אלפים צעדו למקום הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן, חומש, 23 בדצמבר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
צעדה למאחז חומש אחרי פיגוע שבו נרצח יהודה דימנטמן, דצמבר 2021/TPS, אלישיב רקובסקי

המדינה ביקשה היום (שני) מבג"ץ ארכה של שלושה חודשים להסדרת מעמדו של מאחז חומש, בתשובה לעתירה שביקשה לפנותו. הממשלה עדכנה כי היא מתכננת לתקן את חוק ההתנתקות, שבמסגרתו פונתה ההתנחלות שבצפון השומרון, ולהסדיר את מעמדה החוקי של הישיבה שהוקמה בשטח גם לאחר הפינוי.

ח"כ גלעד קריב (העבודה), תקף את התשובה של המדינה, שלדבריו "היא הסנונית הראשונה של מדיניות הסיפוח שהממשלה החדשה, מדיניות שתוביל בהכרח למציאות דו-לאומית מדממת ומסוכנת. התגובה, מוכיחה עד כמה נתניהו, שהצביע בעד תכנית ההתנתקות, מובל על ידי הכוחות הקיצוניים והלאומניים בממשלתו".

תנועת "שלום עכשיו" אמרה כי "תשובת המדינה בבג"צ המאחז העברייני חומש אומרת הכל - לנגד עינינו מתבצעת הפיכה משיחית מסוכנת. במקום לפנות את המאחז ויפה שעה אחת קודם, ממשלת הסיפוח מעדיפה לרמוס את החוק, המוסר והאינטרס הישראלי עבור גחמותיהם של הזויי הימין הקיצוני. אם לא נתעורר ונעצור את פרויקט העליונות היהודית על הגבעות, הממשלה החדשה תדאג שהשטחים יכבשו את ישראל".

פינוי חומש. 24 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
"כל יום ולילה מאז הגירוש אנו חולמים לחזור לשם". פנוי בחומש, דצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ממובילי המאבק על צפון השומרון, הגיב לעמדת המדינה בבג"צ חומש ואמר, "מברך את ממשלת ישראל על החלטה הנכונה והאמיצה. זה הדבר הנכון והמתחייב לעשות לתיקון עוול ההתנתקות - חומש היא המבחן שלנו, היא המצפן הערכי והנכון". עוד הוא הוסיף בדבריו, "כל יום ולילה מאז הגירוש אנו חולמים לחזור לשם ולהקים את היישובים מחדש. הגיע הזמן לתקן את העוול, לבטל את חוק ההתנתקות הנפשע ולהסדיר את הישיבה בחומש".

  • עוד באותו נושא:
  • חומש
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully