וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הגיעו לחלוק כבוד: גופתו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הוצבה בכיכר פטרוס שבוותיקן

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 22:29

פרנציסקוס האפיפיור הנוכחי התפלל למעבר קודמו לגן עדן תוך שניהל טקס מיוחד לכבוד השנה האזרחית החדשה. מנהיגים בעולם ספדו לו; "השראה לכולם", אמר ביידן, " היה תאולוג גדול", צייץ סונאק בטוויטר

האפיפיור פרנציסקוס נואם במותו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בוותיקן. 1 בינואר 2022/רויטרס

קתולים רבים החלו הערב (ראשון) להתאסף בכיכר פטרוס הקדוש שבכניסה לקריית הוותיקן כדי להיפרד מהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 שמת אתמול בבוקר וגופתו הונחה היום במקום, בעוד שאלפים נוספים מתכוננים להגיע. האפיפיור פרנציסקוס החולה בן ה-86 התפלל למעבר של בנדיקטוס קודמו לגן עדן, וניהל טקס מיסה מיוחד לכבוד ראש השנה האזרחית בבזיליקת פטרוס הקדוש שבמדינה.

בנדיקטוס, האפיפיור הראשון מזה 600 שנה שהתפטר מהתפקיד, מת במנזר מאטר אקלסיאה בוותיקן אתמול בשעה 9:34 בבוקר. הבזיליקה הענקית תארח את ארונו מיום שני, ואלפי מאמינים צפויים להגיע לראותו ולחלוק עימו כבוד. הגופה, הולבשה במצנפת, כיסוי ראש של בישוף, ולבוש אדום דמוי גלימה, כמו כן, מחרוזת תפילה הונחה בידיו.

פרנציסקוס, הגיע לבזיליקת פטרוס הקדוש הבוקר בכיסא גלגלים, והוא עתיד להוביל את הלוויתו של בנדיקטוס ביום חמישי הקרוב בכיכר פטרוס הקדוש. הלווייתו של בנדיקטוס צפויה להיות פשוטה, בהתאם לרצונו.

האפיפיור פרנציסקוס נואם במותו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בוותיקן. 1 בינואר 2022. רויטרס
גופתו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הוצבה בכיכר פטרוס שבוותיקן. גופתו של האפיפיור/רויטרס
האפיפיור בנדיקטוס ה16 ב-1 בדצמבר 2022. רויטרס
"השראה לכולם". האפיפיור בנדיקטוס ה16 חודש לפני מותו/רויטרס

מערך של מנהיגי עולם כיבדו את מורשתו של בנדיקטוס ; המלך צ'ארלס הביע את 'עצבו העמוק' על מותו במסר לפרנסיס כראש הכנסייה הקתולית באנגליה ובוויילס, וכן הקרדינל וינסנט ניקולס, והארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, ספד גם הוא.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינה את בנדיקטוס "השראה לכולם" ו-"תיאולוג בעל שם, עם חיים שלמים של מסירות לכנסייה, מונחה על ידי עקרונותיו ואמונתו". ראש ממשלת בריטניה רישי סונק ספד לו בטוויטר וכתב: "אני עצוב לשמוע על מותו של האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס ה-16. הוא היה תאולוג גדול שביקורו בבריטניה ב-2010 היה רגע היסטורי גם לקתולים וגם לא-קתולים ברחבי ארצנו".

ג'וזף ראצינגר נבחר לאפיפיור ה-265 ב-19 באפריל 2005, בעודו בן 78, ובחר בשם בנדיקטוס. הוא כיהן עד פברואר 2013 עד שהתפטר תוך ציון זקנתו ובריאותו הידרדרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully