וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקמת הממשלה: הליכוד מסכסך באופוזיציה וחותר תחת לפיד

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 16:09

בליכוד מנהלים מו"מ נפרד מול כל אחת מסיעות האופוזיציה על חלוקת התפקידים שנותרו בוועדות הכנסת ומשאירים את יש עתיד ורעמ לסוף. לפי מקורות בכנסת, כבר הושגו הסכמות עם המחנה הממלכתי, חדש תעל וישראל ביתנו, ויש שיחות גם עם מפלגת העבודה

יאיר לפיד לממשלה הנכנסת: "תשתדלו לא להרוס את זה - אנחנו תכף חוזרים"/מעריב

שלושה ימים אחרי שהוקמה ממשלת נתניהו השישית, והפיצול והפילוג באופוזיציה הולך ומחריף. הליכוד מנהל משא ומתן נפרד מול כל אחת מסיעות האופוזיציה על חלוקת התפקידים והמקומות לאופוזיציה בוועדות הכנסת, באופן שחותר תחת המעמד של יש עתיד בהנהגת האופוזיציה. לפי מקורות בכנסת, הליכוד כבר סגר עקרונית עם המחנה הממלכתי, חד"ש-תע"ל וישראל ביתנו את חלוקת התפקידים המתוכננת, ומנהל משא ומתן נפרד עם מפלגת העבודה, במטרה להשאיר את יש עתיד לייצג רק את עצמה ואת רע"ם.

אחרי חלוקת התפקידים לחברי הקואליציה, נותר מספר מצומצם מאוד של תפקידים עבור האופוזיציה. בליכוד החליטו לשכפל את חלוקת התפקידים שהיתה בכנסת היוצאת, שנחשבה למפלה ודורסנית ולא ביטאה את יחסי הכוחות האמיתיים בין הקואליציה לאופוזיציה הקודמים בימי ממשלת בנט-לפיד. לכן, גם הפעם לאופוזיציה צפוי מלכתחילה ייצוג חסר בוועדות המשמעותיות בכנסת, ומספר קטן מאוד של תפקידים של סגני יו"ר כנסת וראשי ועדה, מלבד הוועדה לביקורת המדינה שבראשה עומדת האופוזיציה על פי חוק.

במקום לנהל את המשא ומתן על חלוקת התפקידים מול נציג יש עתיד, המפלגה הגדולה באופוזיציה, ולהשאיר את החלוקה הפנימית לסיעות עצמן, בליכוד עשו הפרד ומשול וסגרו עם כל אחת מהסיעות בנפרד. המחנה הממלכתי וחד"ש-תע"ל הודיעו מראש שהן מתכוונות לנהל משא ומתן עצמאי ולדאוג לעצמן לתפקידים, וכך גם ניהלו ערוצים עצמאיים על חלוקת תפקידי סגן היו"ר הזמני לפני השבעת הממשלה. בימים האחרונים גם ישראל ביתנו ומפלגת העבודה קיבלו הצעות מהליכוד בנפרד, ומסתמן כי יש עתיד ורע"ם יהיו האחרונות לסגור.

ח"כ באחת מסיעות האופוזיציה אמר: "ברגע שבמחנה הממלכתי שברו את השורות והבהירו שהם דואגים לעצמם, למה שרק אנחנו נשתעבד ליש עתיד? הם במילא דואגים רק לעצמם".

יאיר לפיד, גדעון סער, בני גנץ, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
לפיד, גנץ וסער בהשבעת הממשלה בכנסת, חמישי/ראובן קסטרו

המתיחות הפנימית בצמרת האופוזיציה בין יש עתיד והמחנה הממלכתי הפכה לפומבית בסוף השבוע שעבר בזמן השבעת הממשלה. בעוד יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ורוב חברי מפלגתו נטשו את המליאה בזמן ההשבעה, חברי המחנה הממלכתי נותרו באולם ולחצו ידיים לכל השרים החדשים. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אף גינה בנאומו את ההפרעות של אנשי יש עתיד לנאום ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, "וגם את חוסר הכבוד שהופגן ביציאה מהאולם" בעת נאומו של לפיד.

בהמשך, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) תקפה את גנץ בטוויטר וכתבה: "אבי מעוז ואיתמר בן גביר מושבעים לממשלה שמסתמנת כהכי קיצונית ומפלה, אבל חשוב היה לו לגנות את ההפרעות לנתניהו".

במחנה הממלכתי הגיבו במתקפה חריפה נגד לפיד, שחשפה שקרבות ההאשמות בהנהגת הגוש המתנגד לנתניהו על ההפסד בבחירות עוד סוערות: "אולי את שכחת, אנחנו לא. בגללך ובגלל לפיד יש בן גביר. מי שבכוונת מכוון במקרה הרע, או במחדל במקרה הטוב - ריסקו את מרצ מתחת לאחוז החסימה, פעלו נגד מפלגות הגוש בחוסר אחריות וביהירות, וישבו במסעדה בליל סגירת הרשימות במקום לדאוג לגוש - אלו אנשים מהמפלגה שלך. לא נקבל ממך הטפות מוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully