וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילופים במשרד הביטחון: גלנט נכנס לתפקיד

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 18:21

חבר הכנסת מטעם הליכוד נכנס היום לתפקידו כשר הביטחון במהלך טקס חילופי שרים שבו נאם גם השר היוצא - בני גנץ. מוקדם יותר נפגש השר עם הרמטכ"ל המיועד והחלו לדון בסוגיות ביטחוניות. גנץ: "הפרד בין צה"ל לפוליטיקה"

בווידאו: ח"כ יואב גלנט בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום (ראשון) לתפקידו במהלך טקס חילופי השרים בקריה במעמד סגן שר הביטחון היוצא אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר ופורום המטה הכללי. הוא החליף בתפקיד את בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי ורמטכ"ל לשעבר.

בנאומו ציין השר הנכנס כי האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל הפכו למורכבים ומגוונים יותר. כשבראשן נמצאת החתירה של איראן ליכולת גרעינית צבאית המלווה בהצהרות חוזרת אודות השמדת ישראל. "איום הטילים רחב ההיקף בפניו אנו ניצבים ולצידו הטרור הפלשתיני מהווים אף הם אתגר משמעותי ומורכב".

"נמשיך ונעשה את כל הניתן על מנת להשיב את השבויים והנעדרים הביתה", הוסיף גלנט, "כנגד הטרור על כל תצורותיו ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית נילחם בטרור ללא פשרות. אני מתחייב לפעול ולחזק את צבא הגנה לישראל".

טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון בנוכחות שר הביטחון היוצא בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"נמשיך ונעשה את כל הניתן על מנת להשיב את השבויים והנעדרים הביתה". תיעוד מהטקס, היום/ראובן קסטרו

בהמשך טקס חילופי השרים, דיבר השר היוצא בני גנץ ושלח מסרים לגלנט, "העמד חומת מגן גבוהה ומוצקה בין צה"ל לבין מעורבות פוליטית בהחלטות מבצעיות וערכיות ואל תאפשר לפרק את מערכת הביטחון ליחידות משנה הנתונות לגחמות פוליטיות".

בנוסף, התייחס לאיום האיראני ואמר שנדרש ליצור מולו "מב"מ מתמשך יחד עם ארצות הברית ושותפות נוספות". עוד אמר גנץ: "אני חרד לעתידו של צה"ל כצבא העם - בלי מודל שירות חדש ועם חוק ההשתמטות המיועד, עתידנו הביטחוני לוט בערפל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

יותר מוקדם היום, נפגש גלנט עם הרמטכ"ל המיועד אלוף הרצי הלוי. השניים נפגשו לישיבת עבודה ראשונה בלשכת שר הביטחון בקריה ודנו באתגרים הביטחוניים העומדים בפני כוחות הביטחון בגזרות השונות. הלוי הציג לשר סוגיות מרכזיות וסיכמו כי יעמדו בקשר רציף במהלך החפיפה.

טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון בנוכחות שר הביטחון היוצא בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון בנוכחות שר הביטחון היוצא בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי/ראובן קסטרו

בין גלנט לגנץ יש היסטוריה צבאית עכורה, לאחר שגנץ מונה לרמטכ"ל במקומו ב-2011, אחרי שמינויו של הראשון בוטל בשל עתירות לבג"ץ ודוח מבקר. גלנט עזב את מפלגת כולנו ב-2019 כדי להתמודד בפריימריז בליכוד ונאלץ להתפטר מהכנסת וממשרד הבינוי והשיכון.

בחודש שעבר, קרא גנץ למחליפו שלא ייתן יד לפגיעה במערכת הביטחון. "אני מבקש לומר למחליפי - אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך - המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל", אמר גנץ בישיבת המחנה הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully