וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במילואים: "שרה נתניהו ראיינה אותי לתפקיד המזכיר הצבאי במשך 45 דקות"

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 13:09

במהלך דיון בעתירה שהגיש עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי בין בני הזוג נתניהו יש הסכם המקנה לשרה זכות במינוי בכירים, העיד אלוף (במיל') גיא צור. איילת שקד התנערה מביקורת ישירה על שרה, יעלון: "מועמד לראש המוסד לא מונה כי אמר שיהיה נאמן למדינה ולא להם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה נתניהו. תומר נויברג, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

בבית המשפט השלום ברמלה העידו היום (ראשון) הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון, שרת הפנים היוצאת איילת שקד ואלוף (במיל') גיא צור.

הדיון נערך בעקבות תביעת הדיבה שהגיש עו"ד דוד שמרון, בן דודו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד דוד ארצי, שפרסם בשנה שעברה סרטון שבו הוא מתאר כיצד בשנת 1999 הוא נפגש עם שמרון והאחרון הראה לו חוזה שערך בין נתניהו לבין שרה בתקופת כהונתו הראשונה. זאת, לכאורה, בעקבות החשיפה המתוקשרת של רומן מחוץ לנישואים שניהל בנימין נתניהו.

במהלך הדיון העיד אלוף צור כי "הרמטכ"ל ביקש מראש הממשלה נתניהו שאהיה המזכיר הצבאי. נתניהו ביקש שיהיו שלושה מועמדים. זומנוּ למספר ראיונות כל אחד. בתקופת עמוד ענן התקשרו אליי מלשכת הרמטכ"ל ואמרו לי שאני צריך לבוא לבלפור".

צור סיפר על מערובתה של שרה נתניהו ואמר: "ראש הממשלה נתניהו שאל אותי שאלה אחת, ואז שרה נתניהו לחשה לו משהו באוזן והוא יצא. ואז היא (שרה נתניהו) ראיינה אותי במשך 45 דקות. היא התחילה במעט שאלות אישיות עליי. וזה המשיך בשיחה ארוכה עם שאלות על ההתנתקות. אם היה צריך לסרב או לסרב. אם צריך לעשות זאת שוב".

איילת שקד. אבשלום ששוני, פלאש 90
איילת שקד/פלאש 90, אבשלום ששוני

אחרי צור עלתה להעיד שקד, שסירבה בהתחלה להגיע לדיון ואמרה על דוכן העדים: "אין לי שום קשר לנושא התביעה. אני לא יודעת אם יש הסכם או אין הסכם. מה גם שלא ראיתי שזומנו כל מנהלי הלשכה של נתניהו. אני לא יודעת לשפוך אור על הטענות להסכם גם באופן נסיבתי".

שקד אף הסבירה מדוע היא לא רצתה להגיע להעיד: "מכיוון שאני דמות ציבורית ויש פה עיתונאים, חשוב שיידעו את דעתי, שאין לי מה לתרום. אני זו ששלחתי לתקשורת את הבקשה לבית המשפט לבטל את העדות שלי".

בשלב הזה עו"ד ליעד ורצהייזר, שמייצגת את דוד ארצי, ביקשה להכריז על שקד כעדה עוינת, אך בית המשפט סירב לבקשה.

כששקד נשאלה אם יש משקעים בינה לבין שרה נתניהו, היא השיבה: "מבחינתי אין. מבחינתה אולי יש". היא הכחישה שטסה בעבר עם ראש הממשלה או הייתה במעון או בבית משפחת נתניהו. עוד טענה שקד כי היא "לא זוכרת את הסיבות" שבגללן היא עזבה את לשכת נתניהו בזמן שהוא יו"ר האופוזיציה, אחרי שנשאלה אם המעורבות של שרה הובילה לכך.

"האם חשבנו שיש מעורבות? כן, חשבנו שיש מעורבות", אמרה שקד, שסירבה לפרט מה היה מוקד הסכסוך בינה לבין רעיית ראש הממשלה. "אני לא מבינה מה זה קשור. את מנסה להוציא ממני רכילות שמעולם לא דיברתי עליה". בעקבות עדותה של שקד, התעכב טקס חלופת השרים במשרד הפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יעקב בוגי יעלון בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, אוני' בר אילן
17.06.21. ראובן קסטרו
יעקב בוגי יעלון בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, אוני' בר אילן 17.06.21/ראובן קסטרו

במהלך עדותו, יעלון העיד על התקופה הראשונה שלו בפוליטיקה כשר לנושאים אסטרטגיים ב-2008: "כשנערכתי לבחירות, אחד האנשים שמצטרפים אליי הוא נפתלי בנט. כשקיבלתי את התפקיד מאוד רציתי שהוא יהיה ראש המטה שלי במשרד, ואז אני מקבל פנייה תמוהה מבנימין נתניהו לפיו זה 'לא יכול לעבוד'. בנט סיפר לי על התקופה שלו ושל שקד, ואמר שמי שפעל להרחקתם הייתה שרה נתניהו".

לדבריו, "עבדתי עם נתניהו הרבה שנים, גם כשהייתי בצבא. הכרתי אותו היטב. בנושאים מסוימים הבנתי שיש התערבות (של שרה). לדוגמה, אני חשבתי שלא נכון שהממשלה תשלוט בתקשורת ולכן כשהיה ניסיון שלו להעביר לי מסר שהוא רוצה להשתלט על גלי צה"ל כשהייתי שר הביטחון, אני חשבתי שזה לא נכון. הוא ניסה לשכנע אותי, הוא שלח אליי את פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת דאז), אבל לא נתתי לו להתערב בעניין. זה קרה אחרי שראיתי התערבויות קודמות שלו בעבר, בין היתר כשניסה להשתלט על ערוץ 10.

בשלב מסוים, מתחילות שיחות טלפוניות ליליות, ב-1 בלילה, בנושאים שאינם ברומו של עולם, ואני מבין שיש לשיחות הללו עוד שותף או שותפה. אני מבין שיש לחץ משם. מאחר שהיו לי הרבה מאוד שעות עם נתניהו, יש כבר שפה שמדוברת בינינו, ויש שפה אחרת שהיא לצורך האזנה של מישהו או מישהי אחרת".

יעלון סיפר על מינוי יוסי כהן לראש המוסד: "נתניהו ואני התייעצנו רבות, היתה הערכה הדדית. כשעמד על הפרק מינוי ראש המוסד הבא, הוא התייעץ איתי. הגענו להבנה שהדבר הנכון לעשות זה למנות את נ', ולא את יוסי כהן. ביום שהוא אמור היה לפרסם את החלטתו, הייתי אצלו בדיון. בסוף הדיון נשארנו ב-4 עיניים ודיברנו על המינוי הצפוי. הבנתי שמי שהולך להתמנות זה נ'. הוא אמר שיעשה מסיבת עיתונאים בשמונה בערב, אמרתי לו שיוציא הודעה, אבל הוא עמד על כך. הבנתי מהדובר שלי שמסיבת העיתונאים מתעכבת, ואכן רק אחרי שעה - ב-21:00 - נמסר שיוסי כהן ימונה. דיברתי עם נ' על ההשתלשלות - הוא סיפר שקיבל שיחה לפני המהדורה וגם הוא מבין שזה לא רק שיחה עם נתניהו, שעוד מישהו או מישהי מקשיבה, והוא נשאל אם הוא יהיה נאמן להם. הוא אמר שהוא יהיה נאמן למדינה, וכנראה שזה חרץ את גורלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully