וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלה באופן ענייני": נתניהו ובהרב-מיארה נפגשו לראשונה מאז השבעת הממשלה

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 17:50

הפגישה התקיימה בצל המתיחות ביניהם, שנובעת מהקריאות בליכוד לפטר את היועמ"שית, ואי הזמנתה לישיבתה הממשלה, כפי שהיה נהוג עד כה. גורמים בכירים במשרד המשפטים ובמשרד ראש הממשלה הסכימו טרם הפגישה כי היא צפויה להיערך באווירה "מתוחה", וכי היוע"משית "בלחץ"

ממשלת נתניהו הושבעה, ח"כים חרדים קברו ראשם במהלך נאום היו"ר אוחנה. טל שלו ויקי אדמקר מדווחים מהכנסת 29.12.22/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נפגשו היום (ראשון) בצהריים, זאת לאחר שהיועצת לא הוזמנה לישיבת הממשלה הראשונה כפי שהיה נהוג עד ליום חמישי האחרון. בסיומה, נמסר כי הפגישה התנהלה באופן ענייני - ועסקה בנושאים השוטפים שעל הפרק.

טרם הפגישה, גורם בכיר במשרד המשפטים טען כי היא "בלחץ" ממנה, וגורמים בכירים במשרד המשפטים ובמשרד ראש הממשלה טענו כי היא תיערך באווירה "מתוחה". כמו כן, לפי הערכות - מטרתה הייתה להביא להרגעה. לפניה, נפגשה בהרב מיארה גם עם שר המשפטים הנכנס יריב לוין.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים, אילת 8 בנובמבר 2022. לע״מ יוד צילומים, אתר רשמי
הייתה "בלחץ מהפגישה". בהרב-מיארה/אתר רשמי, לע״מ יוד צילומים

המתיחות בין הצדדים נובעת מקמפיין הבחירות של הליכוד, בה התבטאו בחריפות מספר חברי כנסת מטעם המפלגה נגד היועצת המשפטית, וקראו לנתניהו לפטר אותה מיד לאחר הבחירות. בנוסף לכך, שר המשפטים הנכנס יריב לוין ביטל את טקס החלפת השרים בו בהרב-מיארה הייתה אמורה לנאום. הביטול מתלווה לאמירותיו הפומביות, שלעיתים היו חריפות, נגד התערבות המערכת המשפטית בהחלטות הממשלה. עם זאת רה"מ נתניהו הצהיר במהלך קמפיין הבחירות שהיועצת לא תפוטר.

בהמשך למתיחות בין השניים, בתום הפגישה ביניהם - לא הפיץ ראש הממשלה הנכנס תמונה של השניים. זאת, בניגוד לשאר הפגישות המקצועיות שקיים עם כניסתו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully