וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה ימים בלב ים: אוניית תענוגות אינה מורשית לעגון

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 11:21

מאות נוסעים ננטשו על גבי אוניית תענוגות לחופי דרום אוסטרליה בשל פטריה מזיקה שהתגלתה בגוף האונייה. האונייה לא קיבלה רשות לעגון כדי להתנקות בכרייסטצ'רץ', דונדין והובארט, לפני שהמשיכה לאדלייד

מאות נוסעים ננטשו על גבי אוניית תענוגות לחופי דרום אוסטרליה בשל פטריה מזיקה שהתגלתה בגוף האונייה, כך דיווח היום (ראשון) ה"גרדיאן".

"וייקינג אוריון" לא עגנה בשום נמל מאז יצאה לדרך מנמל וולינגטון בניו זילנד, על פי אתר הניטור של האונייה VesselFinder.com. על פי הדיווחים, האונייה לא קיבלה רשות לעגון כדי להתנקות בכרייסטצ'רץ', דונדין והובארט, לפני שהמשיכה לאדלייד.

לפני כן, מרכז התיאום הימי הלאומי של אוסטרליה קבע כי על גבי האונייה הופיעה צימדה ימית (ביופאולינג). מדובר בהתיישבות בעלי חיים ואצות חד תאיים ורב תאיים על גבי בעלי חיים אחרים או על גבי מצעים מלאכותיים.

חברת הצימדה הימית מתקיימת כמעט בכל מקום בו מצע מלאכותי בא במגע עם המים וגורמת בדרך כלל לנזקים. לדוגמה, התפתחות הצימדה על גבי דופן של כלי שיט גורמת לקורוזיה ולעלייה בחיכוך. התפתחות צמדה ימית בצינורות מערכות מי קירור של אוניות, תחנות כוח, מפעלי נייר, מתקני התפלה וכן הלאה, גורמת לירידה ביעילות הקירור.

וייקינג אוריון. טוויטר, צילום מסך
וייקינג אוריון/צילום מסך, טוויטר

הרשויות הורו לצוות האונייה לנקות אותה לפני שהיא נכנסת למים אוסטרליים. "האונייה צריכה לעבור ניקוי יסודי כדי להסיר את הביופאולינג ולמנוע העברת אורגניזמים ימיים מזיקים. צוללנים מקצועיים נשכרו לנקות את האונייה בעודה עוגנת מחוץ למים אוסטרליים. תחזוקה של ביופאולינג היא דבר שגרתי בעבור כל מי שמגיע מימים בינלאומיים", נמסר ממחלקת הדיג של אוסטרליה.

נציג של "וייקינג" אמר כי האונייה תצא למלבורן היום. "האונייה נעצרה כמה פעמים כדי לבצע את הניקיון. היא צפויה לצאת למלבורן ב-1 בינואר כמתוכנן. וייקינג עובדת ישירות מול הלקוחות על פיצויים".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully