וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלווית האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16 תיערך ב-5 בינואר

עודכן לאחרונה: 31.12.2022 / 15:17

האפיפיור אמריטוס בן ה-95 הלך לעולמו הבוקר. מנהיגי העולם ספדו לו. "כאפיפיור 'גרמני' הוא היה מנהיג מיוחד בעבור רבים, לא רק במדינה הזאת. לבי עם האפיפיור פרנציסקוס", אמר קנצלר גרמניה

הלוויה של האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16, שמת הבוקר (שבת) בגיל 95 במנזר במתחם הוותיקן, תיערך ב-5 בינואר בכיכר פטרוס הקדוש ב-09:30 שעון מקומי, דיווח דובר הוותיקן מטאו ברוני.

את הלוויה יערוך האפיפיור המכהן פרנציסקוס הקדוש. גופתו של האפיפיור לשעבר תוצג בבזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן החל מיום שני, 2 בינואר, כדי שהמאמינים יוכלו לחלוק כבוד אחרון למנהיג הדתי של העולם הנוצרי-קתולי, דיווח "ותיקן ניוז". הלוויה "תהיה פשוטה - לבקשת האפיפיור לשעבר", הוסיף ברוני.

מנהיגים מרחבי העולם חלקו כבוד לבנדיקטוס ה-16, האפיפיור הראשון מזה 600 שנה שפרש מתפקידו, ולא כיהן עד המוות. הוא התפטר במפתיע ב-2013 בשל סיבות בריאותיות.

האפיפיור בנדיקטוס ה16 ב-1 בדצמבר 2022. רויטרס
האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בתמונה אחרונה בדצמבר./רויטרס

נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטסולה צייצה היום כי "נעצבתי לשמוע על מותו של האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס ה-16. אירופה מתאבלת עליו. שינוח בשלום על משכבו". אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה כי האפיפיור לשעבר "שלח מסר חזק באמצעות הפרישה שלו".

"מותו של האפיפיור בנדיקטוס מעציב אותי. תנחומיי לכל הקתולים. הוא ראה את עצמו משרת אלוהים והכנסייה שלו. כשכוחו הפיזי נחלש, הוא המשיך לשרת באמצעות כוח התפילות שלו", היא צייצה.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר כי האפיפיור היה "תאולוג גדול שביקורו בבריטניה ב-2010 היה רגע היסטורי בעבור הקתולים והלא-קתולים במדינה שלנו".

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני אמרה כי "בנדיקטוס ה-16 היה ענק אמונה ורציונליות. הוא נתן את חייו לשירות הכנסייה האוניברסלית ודיבר, וימשיך לדבר, ללבבות ומוחותיהם של אנשים באמצעות העומק התרבותי והאינטלקטואלי של המגיסטריום שלו".

אולף שולץ, קנצלר גרמניה אמר כי הוא "היה מנהיג כנסייה מיוחד בעבור רבים. כאפיפיור 'גרמני' הוא היה מנהיג מיוחד בעבור רבים, לא רק במדינה הזאת. לבי עם האפיפיור פרנציסקוס". עמנואל מקרון, נשיא צרפת הוסיף כי "העולם הקתולי מתאבל על פרידתו מהוד קדושתו האפיפיור בנדיקטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully